רוסיה תספק לסוריה מערכת BUK-M3 ליירוט טילי שיוט?

לאור ההתקפות האחרונות על בסיס חיל אוויר סורי באמצעות טילי שיוט אמריקאים, החליטו בקרמלין לחזק את ההגנה האווירית של אסד. האם רוסיה תספק לדמשק מערכות הגנה אווירית מתקדמות? ירושלים, לידיעה 

https://sputniknews.com/military/201610211046578106-russia-buk-systems/

לאחר התקפת הטומהוקים של ארה"ב על בסיס חיל סורי החליטו בקרמלין שצריך לחזק את ההגנה האווירית הסורית.

Viktor Ozerov, סנטור רוסי ויו"ר ועדת ההגנה והביטחון העליונה של רוסיה, התראיין לאתר sputniknews ואמר כי "הכמות [של מערכות ההגנה האווירית] יכולה להיות מסופקת על בסיס עדיפות, היא לא תידרש עומס נוסף על התעשייה הביטחונית [של רוסיה]".

הצהרה זו הגיעה לאחר שביום שישי האחרון התראיין נשיא סוריה, בשאר אסד, לאותו אתר וטען כי סוריה מנהלת מו"מ עם מוסקבה לרכישת מערכות הגנה אווירית חדשות. "כמובן, אנחנו צריכים עוד אמצעי לחימה אחרי המלחמה בגלל הצריכה, וזה חלק מהיחסים היומיומיים בין שני המוסדות במשרד הביטחון ברוסיה ובסוריה", אמר אסד. בראיון קודם עם ספוטניק, אמר אסד כי למעלה מ -50 אחוזים ממערכות ההגנה האווירית בסוריה נהרסו על ידי טרוריסטים.

על בסיס הצהרות אלו של אסד ואוזרוב, החלו פרשנויות סביב סוג המערכת שרוסיה תספק לסוריה. אתר southfront.org טוען כי למרות שבעבר היו דיונים על מערכת TOR-M2E, נראה כי הפעם המו"מ מתנהל סביב מערכת BUK-M3 עם מיירט 9M317M. על פי הדיווח, מיירט זה מסוגל להתמודד עם טילי שיוט כמו טומהוק.

נזכיר כי לצד סוריה, גם מצרים רוצה לרכוש מערכת מסוג BUK-M3, כך לפי דיווח של defenseworld. לפי הפרסום, למערכת טווח יירוט של 70 ק"מ עד גובה של 35 ק"מ במהירות של 3,000 m/s. המערכת יודעת ליירט גם טילי שיוט צמודי קרקע שטסים עד גובה של 5 מטרים, כך לפי strategic-culture.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית