מתח: ציי ארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית קרבים לחופי קוריאה הצפונית

נשיא סין שי ג'ינפינג קורא ל"מתינות ואיפוק" בקוריאה, בעוד שייטת אמריקנית קרבה לחופי קוריאה הצפונית ומקיימת תמרונים צבאיים-ימיים עם כלי שיט של ציי המלחמה של יפן וקוריאה הדרומית

הנשיא טראמפ שיגר את נושאת המטוסים 'קרל וינסון' ואניות הליווי שלה לתמרונים כאות אזהרה נגד קוריאה הצפונית, בעוד זו מביעה זעם על התקרבות הכוח הימי האמריקני לחופיה, ומזהירה כי "מדובר בצעד מסוכן ביותר" וכי היא מסוגלת לתקוף את נושאת המטוסים האמריקנית, שעל סיפונה עשרות מטוסי קרב.

לשייטת של הצי האמריקני הצטרפו שתי משחתות של הצי היפני "לתמרונים במערב האוקיאנוס השקט", בעוד קוריאה הדרומית מודיעה על דיונים לקראת הצטרפות לתמרונים היפניים-אמריקניים.

משרד החוץ הסיני דיווח על ניסיונות ההרגעה של נשיא סין ומסר לרויטר כי הנשיא שי ג'יפינג הודיע לטראמפ בשיחת טלפון כי סין מתנגדת לכל פעולה המהווה הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. מיד אחרי השיחה עם שי, שוחח טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שאמר אחרי השיחה: "הסכמנו לקרוא לקוריאה הצפונית לחדול מפרובוקציות ולנהוג באיפוק".

דובר משרד ההגנה של קוריאה הדרומית הודיע כי סיאול דנה עם מפקדת הצי האמריקני על הצטרפות לתמרונים הימיים, והוסיף "צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית נמצאים בכוננות מלאה נוכח אפשרות של ניסוי גרעיני של הצפון".

לפני כמה ימים דיווח ארגון 38 NORTH בוושינגטון, העוקב אחר קוריאה הצפונית, על פעילות-יתר באתר הניסויים הגרעיניים פונגי-רי בצפון. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית