בואינג רוצה למכור מטוסים לחברה איראנית שהמנכ"ל שלה קשור למשמרות המהפכה
פרסום של חברי קונגרס אמריקאים חושף כי מנכ"ל חברת Aseman Airlines קשור למשמרות המהפיכה. בואינג רוצה למכור לחברה כ-30 מטוסים חדשים. טראמפ טרם אישר את העסקה
עמי רוחקס דומבה
| 24/04/2017
עסקאות המטוסים הצפויות של חברת בואינג עם חברות תעופה איראניות אינן גילוי חדש. אולם, במקרה של חברת תעופה אחת, Aseman Airlines, הסיפור הופך להיות מעניין. מדוע? מכיוון שמנכ"ל החברה, Hossein Alaei, היה חבר במשמרות המהפכה מאז 1979 וכיהן כמנהל בחברות וארגונים הנמצאים תחת סנקציות של ארה"ב. כך לפי פרסום של חברי קונגרס אמריקאים
"כסגן שר הביטחון ומנהל ארגון התעשייה האווירית של איראן, אלעאי כנראה פיקח על תוכניות משרד הביטחון, כולל פיתוח תוכנית ההגנה האווירית והטילים הבליסטיים של איראן. מאז שעזב את שירותו כמפקד במשמרות המהפכה, הוא נשאר מרצה ללימודים אסטרטגיים באוניברסיטת אימאם חוסיין, המקבילה של האוניברסיטה הלאומית לביטחון לאומי בארה"ב", נכתב בפרסום.
השתייכותו הקודמת של אלעאי לארגון ה- IRGC אינה הוכחה לכך שחברת אסמן מקיימת קשר שוטף עם הארגון. אבל זה מעלה שאלות אם זה יכול להיות כך. יתר על כן, שאלות אלה מטרידות לנוכח הרקורד האיראני בתחום התעופה האזרחית. במילים פשוטות, ה- IRGC השתמש באופן שגרתי במטוסים מסחריים למטרות צבאיות, תוך הפרה של כללי תעופה אזרחית ונהלי בטיחות בתהליך.
פרסום של חברי קונגרס אמריקאים חושף כי מנכ"ל חברת Aseman Airlines קשור למשמרות המהפיכה. בואינג רוצה למכור לחברה כ-30 מטוסים חדשים. טראמפ טרם אישר את העסקה
עסקאות המטוסים הצפויות של חברת בואינג עם חברות תעופה איראניות אינן גילוי חדש. אולם, במקרה של חברת תעופה אחת, Aseman Airlines, הסיפור הופך להיות מעניין. מדוע? מכיוון שמנכ"ל החברה, Hossein Alaei, היה חבר במשמרות המהפכה מאז 1979 וכיהן כמנהל בחברות וארגונים הנמצאים תחת סנקציות של ארה"ב. כך לפי פרסום של חברי קונגרס אמריקאים
"כסגן שר הביטחון ומנהל ארגון התעשייה האווירית של איראן, אלעאי כנראה פיקח על תוכניות משרד הביטחון, כולל פיתוח תוכנית ההגנה האווירית והטילים הבליסטיים של איראן. מאז שעזב את שירותו כמפקד במשמרות המהפכה, הוא נשאר מרצה ללימודים אסטרטגיים באוניברסיטת אימאם חוסיין, המקבילה של האוניברסיטה הלאומית לביטחון לאומי בארה"ב", נכתב בפרסום.
השתייכותו הקודמת של אלעאי לארגון ה- IRGC אינה הוכחה לכך שחברת אסמן מקיימת קשר שוטף עם הארגון. אבל זה מעלה שאלות אם זה יכול להיות כך. יתר על כן, שאלות אלה מטרידות לנוכח הרקורד האיראני בתחום התעופה האזרחית. במילים פשוטות, ה- IRGC השתמש באופן שגרתי במטוסים מסחריים למטרות צבאיות, תוך הפרה של כללי תעופה אזרחית ונהלי בטיחות בתהליך.