קבוצת שדמה משווקת "נייר מאובטח"

מקור: קבוצת שדמה

קבוצת שדמה הישראלית, המתמחה בפעילות Homeland Security על כל גווניה, החלה לשווק לאחרונה פתרון לבעיית זליגת מידע על גבי נייר באמצעות טכנולוגיית Tagit. הפתרון של שדמה משלב שני חלקים: נייר אבטחה "רגיל" לכאורה המשובץ ברכיבים אלקטרומגנטים מיקרונים ומערכת גילוי רגישה ומיוחדת לזיהוי הנייר. בדומה לטכנולוגיה של מדבקות או תגים קשיחים שמצורפת למוצרים בחנויות, כל ניסיון להעביר את הנייר מחוץ למתחם המוגן מייצר התראה שיכולה להיות רועשת וגלויה ובכך להעצים את מרכיב ההרתעה או מוחרשת וסמויה.

הטכנולוגיה של Tagit פותחה על-ידי ולדימיר מנוב והיא כוללת רשת דקה ובלתי נראית של MicroWires מצופים זכוכית דקיקה על נייר מיוחד. גם אם הנייר יהיה כתוש, קרוע, מקופל או מוסלק, המערכת האלקטרומגנטית תזהה שיש ניסיון להבריח החוצה מסמך סודי. את הטכנולוגיה של קבוצת שדמה נגד גניבת מידע סודי ניתן ליישם באמצעות "מדבקת ביטחון" גם לדפים מודפסים: מכשירי אלקטרוניקה כמו מחשבים ניידים, התקני זיכרון ניידים ובעצם להגן על כל פריט שהארגון חפץ ביקרו. הראשונה לזהות את הפוטנציאל שבאבטחת מידע מסווג על גבי נייר ומניעת זליגתו החוצה, ואשר רכשה את המערכת למשרדיה ברחבי העולם, היא תאגיד הענק הקוריאני Samsung.

"חברות עסקיות וארגונים ציבוריים וממשלתיים משקיעים מאמצים עצומים ומגבירים את מגוון הדרכים לאבטחת ה-IT, אבל הוצאת מידע מארגון יכולה להיעשות בדרכים רבות, ואפילו פשוטות, ואנחנו מרכזים את כל המאמצים כדי להביא בפני הארגונים פתרון מלא וכולל. Tagit משתלב בתפיסת העולם האבטחתית הכוללת שלנו, ואני שמח שניתנת לנו האפשרות להיות הבלעדיים שמציעים אותו ומצמצמים בכך באופן ניכר את אפשרות זליגת המידע מהארגונים״, אומר דרור מור מנכ"ל קבוצת שדמה.

״מניסיוננו, אנחנו יודעים שזליגות מידע רבות, ביניהן כאלה עם פוטנציאל נזק רב לארגון, מתרחשות דווקא בהיסח הדעת ובלא כוונת זדון, והדרך לאתר זאת היא קשה ביותר וכרוכה פעמים רבות בבדיקה פיזית בלתי נעימה. הפתרון שלנו מאפשר בדיקה פשוטה, שקופה ובלתי מפלה, ביעילות רבה, וזהו יתרונו הגדול״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית