תכנית להגנה מפני מתקפות סייבר של קוריאה הצפונית

קוריאה הדרומית: תכנית חומש מקיפה ללוחמת סייבר נוכח איומי סייבר של קוריאה הצפונית 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קוריאה הדרומית מכריזה על תכניות רכש והצטיידות גדולות לצבאה נוכח איומי קוריאה הצפונית. בסוף השבוע השיקה סיאול תכנית חומש מקיפה של ביטחון סייבר להתמודדות עם איומי קוריאה הצפונית.

כחלק מתקציב ההגנה והביטחון הקצתה קוריאה הדרומית סכום עתק של 218 מיליון דולר לתכנית מלחמת סייבר "כדי להתמודד עם איומי הסייבר ההולכים וגוברים מהצפון". מגמות נוספות בתקציב ההגנה והביטחון: 'תכנית 425', שמשמעותה רכישת חמישה לווייני ריגול צבאיים 'ממדינה זרה' עד שנת 2022 כדי "לשפר את היכולות ההתקפיות להריסת מתקנים צבאיים מרכזיים מעבר לגבול", כלשון משרד ההגנה בסיאול: "אנו מתכננים לשפר את יכולות איסוף המודיעין, הסיור והתצפיות והתקיפה בכל אזורי הגבול מול קוריאה הצפונית, לשפר את היכולות לתקוף מתקנים צבאיים ולפתח יכולות לביצוע מתקפת-מגד מאסיווית ועצמאית".

במסמך על מדיניות הביטחון וההגנה, שמסרה ממשלת סיאול לאסיפה הלאומית, נאמר שהצבא דורש שיעמידו לרשותו במהירות האפשרית  אמצעי תקיפה "להרס המתקנים הצבאיים של הצפון". עוד נאמר שם שהצבא מפתח טיל בעל טווח של 800 ק"מ, טילים בליסטיים קצרי-טווח וטיל שיוט HYUNNMOO-3 שטווחו אלף ק"מ.

DEFENSE WORLD  מדווח כי בחודשים האחרונים הודיעה קוריאה הדרומית על כמה מבצעי רכש גדולים, ביניהם קניית מל"טי GLOBAL HAWK גדולים, רכש מסוקי 'צ'ינוק' עבור הכוחות המיוחדים של צבא קוריאה הדרומית, וכן כוונה לרכוש מטוסי קרב חמקניים F-35 עבור חיל האוויר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית