"צפון קוריאה מכרה לאסד את מרבית הנשק הכימי שברשותו"

ברוס בכטול, פרופסור באוניברסיטת אנג'לו סטייט בטקסס, ערך מחקר על מכירות הנשק של צפון קוריאה בסוריה והוא טוען כי פיונגיאנג אחראית להקמת מרבית מערך הנשק הכימי של סוריה כולל אספקת חומרים. והכל במימון איראן

https://twitter.com/QalaatAlMudiq

משטרו של קים ג'ונג-און 'עשה מכה' במכירת נשק ותחמושת למשטרו של הדיקטטור הנבחר, בשאר אל-אסד. דוגמה טיפוסית היא מכונת ירייה הידועה בשם Type 73, על פי ברוס בכטול, פרופסור באוניברסיטת אנג'לו סטייט בטקסס.

"זה מקלע שנעשה רק בצפון קוריאה. עכשיו רואים אותו - יש לי תמונות שלו - לא רק בסוריה, אלא בתימן של החות'ים, והצבא האיראני וגם בחיזבאללה משתמשים בו. זה התחיל לראשונה בשימוש באיראן ובסוריה", אומר בכטול.

מחקרו של בכטול על סחר הנשק הבלתי חוקי של צפ"ק עם סוריה פורסם ב -2015 בכתב העת Korean Journal of Defense Analysis. בכטול אומר שהמסחר הולך כל הדרך מנשק קל ועד טילי נ"ט, משאיות וטנקים. מצרך אחד של הסחר הוא משגר רקטות רב קני 122mm.

אבל זה לא רק נשק קונבנציונלי. צפון קוריאה סייעה גם בנשק להשמדה המונית של סוריה, ובמיוחד בנשק כימי. בכטול אומר שצפון קוריאה הייתה בעבר "הספק העיקרי" של אסד לנשק כימי. "אהיה המום. אתפלא", אומר בכטול, "אם סוכן העצבים ששימש את משטר אסד ב -4 באפריל בח'אן שיח'ון לא סופק על ידי צפון קוריאה."

בכטול אומר כי צפון קוריאה מספקת VX וסארין, וכי הטכנאים שלה בנו את המתקנים להרכיב נשק כימי בסוריה, כמו גם את פלטפורמות האספקה שלהם, במיוחד מערכות רקטות. "יש לנו דיווחים גם על טייסים צפון קוריאנים שהטיסו מסוקים עבור חיל האוויר הסורי", אומר בכטול. הסחר נמשך אף על פי האיסורים הבינלאומיים על הפצת נשק להשמדה המונית ועל מכירת נשק לסוריה.

לפי בכטול, עיקר הסחר מומן על ידי איראן, אחת מתומכותיו העיקריים של אסד. איראן היא גם הלקוח הגדול ביותר של צפון קוריאה עבור מכירות הנשק שלה. שיתוף הפעולה ומכירות הנשק בין שתי הדיקטטורות חוזר אחורה עשרות שנים, עד ימי האבות של השליטים הנוכחיים של סוריה ושל צפון קוריאה.

"הפעילות הבלתי חוקית שווה יותר מ -40% מהמשק האמיתי של צפון קוריאה", אומר בכטול. "מתוך 40% אלו, יותר משני שלישים מגיעים ממכירת נשק". לארי ניקש, איש שירות המחקר של הקונגרס, מעריך את מכירות הנשק הבלתי חוקיות של צפון קוריאה במזרח התיכון לבד בכ -3 מיליארד דולרים בשנה. זה לא כולל לקוחות גדולים במקומות אחרים, הכוללים גם את אתיופיה ואריתריאה, אשר נלחמו מלחמות גבול בשנים האחרונות.

מקור: pri.org

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית