"שינוי אסטרטגי של מנהיגות ומדיניות אמריקנית"

רוה"מ נתניהו למזכיר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס שמבקר בישראל: "אנו מרגישים שיש שינוי גדול בכיוון של המדיניות האמריקנית"

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס: "אנו מרגישים שיש שינוי גדול בכיוון של המדיניות האמריקנית. אנו יודעים שהמילים הברורות והישירות שאמרת, אדוני מזכיר ההגנה, לגבי איראן באו בעקבות מילים חזקות וישירות מאוד של הנשיא טראמפ ומעשים מאוד ברורים נגד השימוש של סוריה, השליחה של איראן, בנשק כימי. זה מוערך ברחבי העולם ובאזורנו. אני חושב שזה שינוי מבורך, שינוי אסטרטגי של מנהיגות ומדיניות אמריקנית".
 
מדברי רה"מ נתניהו:"לישראל אין ידידה טובה מאמריקה ולאמריקה אין ידידה טובה מישראל. זוהי שותפות שמבוססת על ערכים משותפים במובן העמוק ביותר של המילה. אנו מרגישים שיש שינוי גדול בכיוון של המדיניות האמריקנית. אנו יודעים שהמילים הברורות והישירות שאמרת, אדוני מזכיר ההגנה, לגבי איראן באו בעקבות מילים חזקות וישירות מאוד של הנשיא טראמפ ומעשים מאוד ברורים נגד השימוש של סוריה, השליחה של איראן, בנשק כימי. 
זה מוערך ברחבי העולם ובאזורנו. אני חושב שזה שינוי מבורך, שינוי אסטרטגי של מנהיגות ומדיניות אמריקנית. אנו חולקים ערכים משותפים וגם סכנות משותפות. הסכנות המשותפות מבוססות על האיומים הכפולים של האסלאם הקיצוני- הקיצונים השיעים שמונהגים על ידי איראן והקיצונים הסונים שמונהגים על ידי דאע"ש. אנו מחויבים לסכל את הסכנות האלה כפי שאנו מחויבים למצות את ההזדמנויות המשותפות, ההזדמנויות הגדולות שאני מאמין שעומדות לפנינו, אדוני מזכיר ההגנה, בגלל הבנתם של רבים משכנינו הערבים את האיום המשותף אך גם את הזדמנויות העתיד. אני מצפה לדון עם מזכיר ההגנה של בת בריתנו האמריקנית הגדולה באשר לדרכים שבהן נוכל לסכל את הסכנות ולמצות את ההזדמנויות יחד. ברוך הבא לירושלים". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית