מול איומים רוסיים מפתחים בארה"ב חימוש קינטי "שישמיד כל דבר שייקלע בדרכו"

רנדי סימפסון, מנהל חטיבת כלי הנשק במעבדות לורנס ליבמור, מסביר כי מדובר בראשי נפץ המקבלים אנרגיה קינטית. ניתן לשגר חימוש כזה אל מטרתו במהירות אדירה (פי 3 עד פי 6  ממהירות הקול) ללא שימוש בחומרי נפץ כימיים. החימוש הקינטי מצוי עתה בשלב של הגדרת קונספט במעבדות.

גנרל ויליאם היקס, הממונה על תכניות אסטרטגיות בצבא ארה"ב, הסביר בהרצאה שנשק קינטי אמור להתמודד עם כלי נשק גרעיניים קטנים, שרוסיה שוקדת על פיתוחם וייצורם בכמויות גדולות. חוקרים במכון פוטומק הסבירו, כי בעוד שארה"ב מצויידת בכלי נשק גרעיניים גדולים, הרי הרוסים מתמקדים בפיתוח בין 2,000 ל-5,000 מטענים גרעיניים קטנים בעוצמה של פחות מקילו-טון כל אחד (SUB KILOTON). הרוסים מקטינים וממזערים את הרש"קים הגרעיניים האלו כדי שניתן יהיה לשגרם בשדה הקרב ממגוון פלטפורמות, כולל אפילו כלי  ארטילריה ותותחי טנקים. הרוסים הודיעו כי הטנק המתקדם שלהם ARMATA יצוייד בתותח משגר טילים בקוטר 152 מ"מ והם מדברים על שיגור מטענים גרעיניים ממוזערים. גנרל היקס הסביר ל-DEFENSE ONE כי הפעלת גרעין בשדה הקרב אמנם אינו חלק מהדוקטרינה הצבאית הרוסית, "אך היכולת חייבת להדאיג את ארה"ב, ואחת האופציות נגד היא "פיתוח נשק קינטי שהוא הרסני וקטלני וישמיד כל דבר הנקלע בדרכו של חימוש כזה".

במעבדות לורנס ליבמור מחפשים עתה פלטפורמות שיתאימו בעתיד לשיגור נשק קינטי. המועמד שנראה כיום מתאים הוא משגר טילים טקטיים מתוצרת לוקהיד מרטין. בעבר נעשה ניסוי בהפעלת נשק קינטי: ב-2013 נערך ניסוי בשדה הניסויים בניו מקסיקו. המטרה היתה להניע חימוש קינטי במהירות פי 3 ממהירות הקול. הניסוי הוכתר בהצלחה, אך הפיתוח הופסק ועכשיו חודש נוכח איומים רוסיים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית