המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה מגיעה לשיא

במועצת הביטחון בניו יורק, בוושינגטון ובפיוניאנג  - מאיימים זה על זה

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה וסביב הנשק הכימי בסוריה יצרה בסוף השבוע גל של איומים:  ארה"ב עלולה לנקוט פעולה נגד נשק כימי בסוריה ומוכנה להנחית מתקפת מנע מקדימה נגד קוריאה הצפונית, וזו האחרונה עלולה ליזום מתקפת מנע נגד ארה"ב אם היא "תגייס את כוחותיה הגרעיניים".

במושב מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק הזהירה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, כי ממשל הנשיא טראמפ עלול לנקוט פעולה נגד נשק כימי בסוריה אם מועצת הביטחון לא תפעל. היילי קראה למועצה לאשר ללא דיחוי הצעת החלטה שהגישו ארה"ב, בריטניה וצרפת, המגנה שימוש בנשק כימי ומאיימת מפני התוצאות ההרסניות של שימוש. "מוסקווה עצמה עין נוכח הברבריות של ההתקפות הכימיות הקודמות בכך שהטילה וטו על החלטה בחודש שעבר, החלטה שקראה להטיל סנקציות על מי שמשמש בנשק כימי", אמרה ניקי היילי.

המתח השורר בין וושינגטון לפיוניאנג יוצר אף הוא איומים, בעוד בקוריאה הצפונית חוגגים ומקיימים מצעד צבאי גדול שבו טילים בליסטיים חדשים:

אישי מודיעין אמריקניים בכירים אמרו לכתב NBC NEWS  כי ארה"ב  מוכנה להנחית מכת מנע מקדימה בנשק קונבנציונלי על קוריאה הצפונית, אם זו תבצע ניסוי גרעיני. אישי המודיעין הוסיפו כי מתקפת מנע מקדימה כזו תכלול שיגור טילים, הטלת פצצות, מתקפת סייבר ופעולה של כוחות מיוחדים על הקרקע. הם מזכירים כי ארה"ב הציבה באזור שתי משחתות מצויידות בטילי שיוט טומהוק, כאשר אחת מהן נמצאת במרחק של 300 מייל בלבד מאתר הניסויים  הגרעיניים של הצפונית. בנוסף לכך, מפציצים כבדים של חיל האוויר האמריקני מוצבים בגואם ומוכנים לתקיפה. בתחילת השבוע הודיע פנטגון כי נושאת המטוסים 'קרל וינסון' מפליגה לאזור קוריאה.

קוריאה הצפונית לא נשארה חייבת, והזהירה כי היא עלולה לבצע ניסוי גרעיני ומוכנה גם לנקוט בתקיפת מנע, אם ארה"ב תגייס את כוחותיה הגרעיניים נגד קוריאה הצפונית. את הדברים אמר לכתב NBC NEWS לי יונג פיל, מבכירי המשטר בפיוניאנג. לדבריו "לארה"ב יש משק גרעיני קרוב לחופינו, מכוון אל ארצנו, אל בירתנו ואל מנהיגנו היקר קים ג'ונג און. אנו לא ניסוג כל עוד יש איום גרעיני נגדנו מצד ארה"ב". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית