סיקורסקי: "ישראל זקוקה ל-25 מסוקי תובלה כבדה חדשים שיחליפו את היסעורים"

ישראל זקוקה ל-25 מסוקי תובלה כבדה שימלאו את מקומם של מסוקי היסעור הישנים בסביבות שנת 2025

צילום: AP

המסוק של חברת סיקורסקי CH-53K KING STALION מתחרה במכרז זה עם מסוקי CH-47F בלוק 2 של בואינג. בינתיים ישראל מגלה עניין מועט בשת"פ תעשייתי בייצור המסוק של סיקורסקי. אולם בישראל יש חברות שהן ברמה הגבוהה ביותר, וסיקורסקי ללא ספק תשתף אותן בכל עסקה עתידית.

את הדברים אמר פרנק כריסטופלי, מנהל העסקים של חטיבת המסוקים של סיקורסקי (השייכת ללוקהיד מרטין). הוא הזכיר את ישראל כלקוחה עתידית אפשרית של המסוק של סיקורסקי כאשר קידם בברכה את החלטת ממשלת ארה"ב לרכוש מסוקי 'קינג סטליון' בסיקורסקי. אתמול נמסר כי הפנטגון אישר את ייצורו של מסוק התובלה הכבדה של סיקורסקי עבור הצי וחיל הנחתים. מדובר ברכש  200 מסוקי 'קינג סטליון'. ארבעה המסוקים הראשונים בסדרה זו אמורים להימסר לצי עוד השנה. מחיר כל מסוק נאמד ב-87 מיליון דולר.

מסוקים אלו של סיקורסקי מועמדים להתחרות במסוקי 'צ'ינוק' של בואינג במכרז העתידי של חיל האוויר הישראלי בבוא היום להחליף את היסעורים. פרנק כריסטופלי אמר לג'יינס ול'פלייט גולבל' כי פירוש ההחלטה של הפנטגון הוא שאין אמת בטענה שהמסוק של סיקורסקי עדיין 'איננו בשל' בהשוואה ל'צ'ינוק' של בואינג. הפרשנים לענייני תעופה מסבירים כי המסוק של סיקורסקי הוא כלי טיס חדש למעשה ומצוייד במיטב המערכות החדישות ביותר, בעוד שה'צ'ינוק' של בואינג הוא מסוק שצבר ניסיון מבצעי רב בזירות לחימה רבות בעולם, והוא שודרג והושבח פעמים רבות בשנות שירותו הרבות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית