ארה"ב שיגרה 59 טילי טומהוק לעבר בסיס חיל האוויר אל-שיירט בסוריה

התקיפות התמקדו במטוסים, האנגרים למטוסים, אחסון לוגיסטי של דלק, בונקרים לאספקת תחמושת, מערכות הגנה אווירית ומכ"מים

The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Ross fires a tomahawk land attack missile while conducting naval operations in the Mediterranean Sea, April 7, 2017. Navy photo by Petty Officer 3rd Class Robert S. Price

"הלילה הוריתי על תקיפה צבאית מכוונת על בסיס של חיל האוויר הסורי שממנו המריאו התוקפים בנשק כימי. האינטרס הלאומי החיוני של ארה"ב הוא למנוע ולהרתיע מפני הפצה ושימוש של נשק כימי קטלני" – כך הודיע הנשיא טראמפ על תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי בעשרות טילי טומהוק, ששוגרו מספינות של הצי האמריקני במזרח הים התיכון.

טראמפ אמר את הדברים בחוותו בפלורידה, בעודו מארח את נשיא סין, שי ג'ינפינג. עם הנשיא בחוותו היו כל העת שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שעידכן את טראמפ במהלך התקיפה, וכן שר החוץ רקס טילרסון והיועץ לענייני ביטחון גנרל מקמסטר.  פקיד בכיר בפנטגון אמר בשעה מאוחרת: "התקיפה הסתיימה עד שתתקבל החלטה אחרת".  

בין 50 ל-60 טילי שיוט טומהוק שוגרו משתי המשחתות של הצי האמריקני 'פורטר' ו'רוס'. המטרות היו מסלולי המראה, מטוסים ומאגרי דלק בבסיס חיל האוויר הסורי שעיראת שבסוריה, ליד העיר חומס, בו נמצאו, לדברי CNN, גם רוסים. הסוכנויות מדווחות שלפני התקיפה היו כמה וכמה שיחות בין האמריקנים לרוסים.

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי היו קרבנות ואבידות בתקיפה וכי "התוקפנות האמריקנית פגעה הלילה בבסיס צבאי בכמה טילים".

התקיפה היא תגובה לדיקטטור הסורי על שימוש בחומרים כימיים אסורים בהתקפה ב -4 באפריל. "בשאר אל-אסד פתח בהתקפת נשק כימית נוראה על אזרחים חפים מפשע", אמר טראמפ בהצהרה לאומה. "באמצעות סוכן עצבים קטלני, חנק אסד את חייהם של גברים חסרי אונים, נשים וילדים. זה היה מוות איטי וברוטאלי עבור רבים כל כך. אפילו תינוקות יפים נרצחו באכזריות בהתקפה הברברית הזאת. אף ילד של אלוהים לא יסבול אימה כזאת ".

 

מקור: defense.gov

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית