מפקד פיקוד אירופה בארה"ב מתכוון לגייס כוחות כדי לעקוב אחר הכוונות והפעולות של הרוסים

מפקד פיקוד אירופה זקוק למודיעין, מפציצים, מטוסי מודיעין, מל"טים וכוח שריון "כדי לעקוב אחר הכוונות והפעולות של הרוסים" 

מפקד פיקוד אירופה בארה"ב מתכוון לגייס כוחות כדי לעקוב אחר הכוונות והפעולות של הרוסים

צילום: חיל האוויר האמריקאי

'אלוף פיקוד אירופה' רוצה להצטייד היטב כדי להגן על היבשת מפני רוסיה ולעקוב אחר כוונותיה ופעולותיה, בין השאר במפציצי U-2, מטוס מודיעין RC-135 , מל"טים גדולים RQ-4, דיוויזיית שריון עם תוספת של כוחות הנדסה והגנה אווירית וכוח ימי למלחמה נגד צוללות.

מפקד פיקוד אירופה בצבא ארה"ב (EUCOM), גנרל קרטיס סקפרוטי, אמר בקונגרס שהוא זקוק ליותר מודיעין, ליכולות תצפית ואיסוף מודיעין, ולדיוויזיית שריון שתהיה מוצבת ביבשת דרך קבע. כל זה  "כדי להרתיע בצורה טובה יותר את הרוסים מפני נקיטת צעדים צבאיים ביבשת". הגנרל הדגיש: "אנו מסוגלים לעשות את העבודה היום. יש לנו יכולת להרתיע את הרוסים שאנו רואים. אך הפיקוד זקוק לאמצעי מודיעין טובים יותר כדי שנדע בדיוק כאשר דברים ישתנו ואוכל לנהוג את כוחות הפיקוד בצורה טובה יותר".

הגנרל הציע להוסיף לפיקודו כמה פלטפורמות לאיסוף מודיעין, דוגמת המפציץ U-2 של לוקהיד מרטין, שטס בגובה רב ואוסף מודיעין, מטוס הביון  RC-135 של בואינג והמל"ט הענקי RQ-4  GLOBAL HAWK  של נורת'רופ גראמן, שטס בגובה רב ובעל יכולת שהייה ממושכת מאוד באוויר. "מידע על איומים שייאסף על ידי פלטפורמות אלו יסייע ל-  EUCOM לשפר את יכולת התגובה של הכוח הצבאי העומד לרשות הפיקוד כיום", אמר הגנרל, וכאמור ביקש גם כוח שריון קבוע גדול ביבשת. בעבר סבר הפיקוד האמריקני שיש לתת עדיפות לכוח הצבאי בזירת אסיה-האוקיאנוס השקט, ועל כן הועברו מאירופה לשם שתי קבוצות לחימה בדרג בריגדות ומפקדות של אוגדות וחטיבות. מפקד זירת אירופה מעדיף שבתחום פיקודו יוצב כוח שריון קבוע ולא כוחות על בסיס רוטציה, כנהוג היום.

גנרל סקפרוטי אף הוסיף שהוא שואף שלרשות הפיקוד שלו יועמד גם כוח לחימה נגד צוללות "כיוון שרוסיה נוקטת בצעדים שונים בתווך התת-ימי". 

אולי יעניין אותך גם