בתערוכת רובוטיקה צבאית במוסקבה: שיגור נחילי מזל"טים וטנק-רובוט אוטונומי חמוש

הרוסים הציגו בתערוכת רובוטיקה צבאית במוסקווה כטמ"מים-מזל"טים זעירים, שניתן לשגרם בצרורות של כלים רבים, כאשר כל מזל"ט משוגר יל ידי חייל אחד או כלי שיגור פשוט להפעלה, למשימות של תצפית ואיסוף מודיעין

צילום: ריית'און

מכיוון שבארה"ב מפתחים כלים דומים בתפיסה של הפעלת נחילי מזל"טים,חוזים פרשנים אפשרות כי בעתיד, בשדה קרב אי שם, ייפגשו קבוצות של מזל"טים רוסיים ואמריקניים מעל שדה המערכה.

סוכנות טאס מדווחת, כי בתערוכת רובוטיקה צבאית במוסקווה, בה השתתפו 30 חברות ו-500 משתתפים, הוצג המזל"ט הקטן המשוגר על ידי חייל אחד באמצעות רומה-רימונים רגיל שהוא מחזיק בידו. המזל"ט מוכן לשיגור תוך שלוש עד חמש שניות. מוצר אחד שהוצג בתערוכה הוא טנק אוטונומי בלתי מאוייש חמוש, שעליו מורכבים תותח 30 מ"מ ורקטות.

המומחים הרוסיים הסבירו בתערוכה, כי באוקראינה כבר נעשה שימוש במזל"טים לכיוון אש ארטילריה, וכי בעתיד יופעלו קבוצות (או נחילים) של מזל"טים, שישוגרו בסדר מסויים ויפעלו בתיאום, וכך יוכלו לכסות שטח גדול לצורכי תצפית ואיסוף מודיעין.

DEFENSE ONE  מדווח כי לאמריקנים תכנית דומה המכונה LOCUST - טכנולוגיה של נחילי מזל"טים זולים. האמריקנים מתכוונים להפעיל 30 כלים כאלו בתיאום. בסוף השנה שעברה עברה תכנית LOCUST ניסויים, כאשר שוגרו בזה אחר זה 30 מזל"טים  מדגם  COYOTE מתוצרת ריית'יאון, הסתדרו באוויר במבנה וביצעו בתיאום אוטונומי תמרונים שונים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית