אינטל משיקה זיכרון מהיר במיוחד בשם Intel Optane

מקור: אינטל

אינטל השיקה זיכרון חדיש ומהיר במיוחד מסוג Intel Optane המיועד – לראשונה – למחשבים אישיים. מדובר בפתרון האצת מערכות המיועד למעבדי Intel Core מהדור השביעי, שפותח על מנת לספק ביצועים גבוהים וזמני טעינה מהירים באופן משמעותי. הזיכרון החדש יכול לספק זמן אתחול מהיר פי שניים, ביצועי מערכת מהירים ב-28 אחוז וביצועי אחסון מהירים פי 14.

Intel Optane, בשילוב עם מדיית הזיכרון המהפכנית 3DXPoint וטכנולוגיית Intel Rapid Storage משפר את התגובתיות הכוללת של המערכת. שיפור זה מתאפשר בזכות הצבת מדיית הזיכרון בין המעבד והאחסון האיטי (HDD או SATA SSD) כך שנתונים ותוכנות הנמצאים בשימוש תכוף מצויים קרוב יותר למעבד והוא יכול להגיע למידע מהר יותר, בדומה לתפקוד זיכרון ה-DRAM של המערכת.

התובנה שהובילה ליצירת זיכרון Intel Optane הייתה פשוטה: איש אינו אוהב לחכות; המתנה למשחקים, סרטים, תמונות ברזולוציה גבוהה או לקבצים גדולים בתיבת הדואר של אאוטלוק מתסכלת. הסיבה להמתנה היא הצורך של המעבד לאחזר את הנתונים ולעבדם בכל פעם מחדש.

לשם המחשה, בעבודה שגרתית, משתמשי מחשב משרדי ממוצע מפעילים 11 יישומים ועושים בכל אחד מהם שימוש כשבע פעמים. גם כמות הנתונים שאדם ממוצע יוצר ומשתמש כיום היא עצומה: לדוגמה, מערכת ההפעלה Windows 10 זקוקה ל-20 ג"ב על הדיסק הקשיח; אחד ממשחקי המחשב הפופולריים ביותר, GTA V, מצריך כ-65 ג"ב נפח בדיסק הקשיח. הוסיפו לכך את המספר הגדל בהתמדה של סרטונים ותמונות הנצברים לאורך הזמן, והצורך באחסון גדול ויעיל הופכת למובנת מאליה.

כיום, 79 אחוז מהמחשבים השולחניים עדיין משתמשים בדיסק קשיח מסורתי כאמצעי האחסון העיקרי. דיסק שכזה אמנם יכול לתת מענה לאתגרי האחסון אולם הוא גם מאט את המערכת וגורם לה להיות פחות תגובתית. כאן נכנס לתמונה זיכרון Intel Optane, שמגביר את המהירות והתגובתיות של יישומים או משחקים בעת הטעינה, ומקצר את זמני ההמתנה. שיפור המהירות והתגובתיות עם זיכרון Intel Optane במערכת המבוססת מעבד מהדור השביעי של אינטל יאפשרו, למשל, ליישום כגון Outlook של מייקרוסופט לעלות פי שישה מהר יותר; לדפדפן כרום לעלות במהירות גבוהה פי חמישה; למשחקים לעלות 67% מהר יותר ולעומסי המשחקים לעלות ב-65 אחוז.

זיכרון Intel Optane הוא חלק ממשפחה חדשה וגדלה של טכנולוגיות Optane שנבנו עם בקר זיכרון המערכת המתקדם של אינטל, ממשק תוכנה ותוכנה קניינית של אינטל. מדובר בטכנולוגיה חדשה לגמרי שפותחה על מנת למלא את הצורך בזיכרון עמיד (שיכול לעמוד במספר רב של מחזורי קריאה וכתיבה), עתיר ביצועים ובעל זמן אחזור מהיר, ושאינו נדיף (כלומר שאינו מתאפס ומתרוקן עם כיבוי המחשב). כיום ישנם בשוק יותר מ-130 לוחות אם עם הכנה ל- Intel Optane מיצרנים כגון Asus, Gigabyte, MSI, ASRockואחרים.

מודול הזיכרון Intel Optane למערכות שולחניות יהיה זמין החל מ-24 באפריל, בשילוב עם מעבדי הדור השביעי של אינטל ולוח אם או מערכת עם הכנה ל-Intel Optane. כמודול סטנדרטי בקיבולת 16 ג"ב מחירו המומלץ יהיה 44 דולר ולקיבולת של 32 ג"ב - 77 דולר. החל ממחצית השנה יצרני מחשבים כגון HP, דל, לנובו, אסוס, אייסר ואחרים יחלו לספק מוצרים המצוידים בזיכרון Intel Optane. למידע נוסף, בקרו ב-Intel.com/optanememory.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית