סין השלימה בניית תשתיות צבא באיי סין הדרומית

סין השלימה בניית תשתיות צבא, מתקני מכ"ם וטילים, מוסכי מטוסים ומתקני מכ"ם באיי ים סין הדרומית 
 

סין השלימה הקמת תשתיות צבאיות גדולות בקבוצת איים מלאכותיים שבנתה בים סין הדרומית, ויש סימנים שיוצבו שם מטוסים, יחידות צבא ומתקני הגנה, קובע דוח של AMTI, צוות חשיבה השייך למרכז חאסטרטגיה וללימודים בינלאומיים בוושינגטון.

הדו"ח מדווח על בניית תשתיות צבא בקבוצת איי ספוטלי, הכוללות מתקנים של הצי, חיל האוויר, מתקני מכ"ם ומערכות הגנה אווירית וטילים. בתחילת החודש בוצעו צילומי לוויין, שהראו אנטנות חדשות של מתקני מכ"ם שהובאו לאחרונה לאיים.

סין הכחישה שהיא מקימה תשתיות צבאיות באיים, אם כי ראש הממשלה לי קצ'יאנג אמר רק בשבוע שעבר ש" "ציוד הגנה הועבר לאיים, כדי לשמור על חופש השיט". דובר הפנטגון, קומנדר גרי רוס, סירב להגיב על הדו"ח, באומרו כי הפנטגון אינו מגיב בנושאי מודיעין, אך הדגיש ש: "המשך מפעלי הבנייה של סין בים סין הדרומית הוא הוכחה לכך שהם ממשיכים לנקוט בצעדים חד-צדדיים המגבירים את המתח באזור".

הדו"ח של קבוצת החשיבה AMTI קובע שהנוכחות האווירית הסינית מאפשרת למטוסיהם לפעול בחופשיות בכל אזור ים סין הדרומית, שהוא נתיב סחר בינלאומי ענק, שהסינים טוענים לבעלות עליו. הדו"ח, הזוכה לפרסום רב בתקשורת האמריקנית, מפרט וקובע שהסינים כבר הציבו טילי קרקע-אוויר HQ-9 וכן סוללות טילי שטח-ים באיים, בנו מקלטים קשוחים בעלי גגות נפתחים, כנראה לצורך שיגור טילים ניידים מתוך המקלטים. כן ניבנו הנגרים המסוגלים לאחסן כרגע 24 מטוסי קרב ומפציצים.

בניית התשתיות הצבאיות הסיניות באיי ים סין הדרומית מהווה מוקד מתיחות בין בייג'ין לוושינגטון. בחודש שעבר הכעיס את הסינים שר החוץ רקס טילרסון, כאשר קרא  בסנט האמריקני למנוע מהסינים גישה לשרשרת האיים המלכותיים שהם עצמם בנו בים סין הדרומית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית