מנוע של טיל ב-900 דולרים. הרכישה? בכרטיס אשראי

http://navalaviationnews.navylive.dodlive.mil/2017/03/14/ramjet-new-threats-call-for-old-tech/

הצי האמריקאי הצליח לבנות מנוע רמג'ט "כמו" של טיל הברהאמוס ההודי-רוסי בהתבסס רק על רכיבי מדף [COTS] בזמן שיא של חצי שנה, כך לפי דיווח של אתר navalaviationnews. לצורך השוואה, פיתוח דור חדש של מנוע לטיל לוקח בממוצע כעשר שנים.

"רוב הרכיבים, למעשה, נקנו באמצעות כרטיס אשראי רגיל. הם היו גם זולים יחסית, עובדה שאפשרה לצוות הפיתוח לבדוק את העיצוב שלהם בתדירות גבוהה יותר", נכתב בכתבה.

המנוע מבוסס על מנוע ramjet, שנחשב יעיל. "מנוע הזרקה הוא פשוט מאוד מבחינה מושגית. מהירות הטיל משמשת כדי לדחוס את האוויר לתוך תא המנוע בלחץ גבוה וזה משמש בתורו כדי להצית את הדלק. אנרגיית התגובה דוחפת את הרקטה קדימה במהירויות מדהימות", נכתב בדיווח.

העיצוב המקורי של מנוע הטיל התבסס על דגם של מנוע טיל בחנויות לממכר ציוד חובבני. צוות המחקר מצא מנוע שיכול להביא את הטיל שלהם למהירות של 2 מאך בעלות של 900 דולרים. לאחר מכן שיפרו את המנוע בצי במהלך חצי שנה והצליחו להגיע למנוע מבוסס דלק מוצק עובד. ללא צורך במפעל מנועים לטילים.

למרות שמדובר בניסוי שערך הצי האמריקאי ולא בפיתוח מנוע מסחרי לטיל מבצעי (עדיין), הניסוי מוכיח שגם ארגוני טרור דלי משאבים יכולים לבנות מנועי רמג'ט לטילים. מספיק כרטיס אשראי וכמה אלפי דולרים בחשבון כדי לקנות רכיבים ומישהו עם מספיק ידע ותושייה. עוד מסקנה היא שהפיקוח על מוצרים דו שימושיים הופך להיות קשה יותר, ולעתים לא אפקטיבי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית