ישראל עוברת לתשלום מאובטח בתקן EMV

דן סופר, מנכ"ל וריפון ישראל וסגן נשיא לפיתוח עסקי בוריפון העולמית: "מבחינה טכנולוגית השוק בישראל מוכן למעבר ל- EMV, שיגביר את הביטחון של הצרכנים, ויאפשר קבלת אמצעי תשלום מתקדמים, תוך הגדלת הכנסות בתי העסק. כעת, נותר להמתין להשלמת התהליכים הרגולטוריים בנושא שישים את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות"

באדיבות וריפון

לאחר שביצעה פיילוט מוצלח בישראל, וריפון העולמית משיקה בבכורה בישראל את מכשיר הדגל שלה ה- Carbon; קופה המשלבת מסוף תשלום חכם. ה- Carbon מציע מערכת ניהול חכמה המסייעת להגברת האינטראקציה עם הלקוח כמו גם שיפור חוויית הרכישה שמסייעת להגדלת המכירות. המכשיר החדש הוא בעיצוב מיוחד, קומפקטי ופרקטי ומשלב עמדת מכירה עם מסוף תשלום חכם המשמש גם כצג לקוח אשר יפנה תכנים מותאמים ויציג ללקוח את פרטי העסקה שלו. לאחר ההשקה בישראל יושק המוצר גם בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, דרום אפריקה וקנדה.

בהתאם לתקן ה- EMV שקיים כבר שנים בכל רחבי העולם ואומץ גם ע"י בנק ישראל במנדט מחייב, יש צורך לצרף מסוף תשלום נפרד לכל קופה, המסוגל לקרוא כרטיסים חכמים, שעליהם מוטבע שבב באופן מאובטח. מכשיר ה- Carbon החדשני מציע לראשונה פתרון אינטגרטיבי המשלב עמדת תשלום עמדת תשלום מאובטחת וקופה עם מסך מגע, במכשיר אחד. תקן EMV, התקן הגלובאלי לביצוע עסקאות בכרטיס אשראי "חכם" (בעל שבב), מהווה סטנדרט בינלאומי לקריאה ולזיהוי מאובטח של כרטיסי אשראי על ידי מסופי תשלום. מטרת התקן, לאפשר זיהוי מאובטח של הכרטיס ולצמצם מקרי הונאה. התקן מוטמע כבר ביותר מ- 70% ממסופי התשלום בעולם. ישראל היא אחת מהמדינות האחרונות לאמץ את תקן ה- EMV, והוא צפוי להיות תקן מחייב במהלך שנת  2017.

מערכת ה Carbon החדשה מספקת פלטפורמת אנדרואיד פתוחה עם מסך מגע בצד הקופה המאפשרת לשלב פתרונות של צדדים שלישיים כגון אפליקציות תשלומים, שמקנים ערך מוסף הן לבית העסק והן לצרכן הסופי; הקופה ניידת ומאפשרת עריכת חשבון ותשלום מכל מקום בבית העסק; הקופה פועלת תוך אבטחה גבוהה- הלקוח מעביר את כרטיס האשראי בעצמו ואינו מעביר אותו למוכרן בשום שלב; שקיפות- הלקוח רואה על מה הוא משלם וכמה והוא מקבל הצעות יחודיות לפי הנתונים עליו כמו גם מבצעים.

דן סופר, מנכ"ל וריפון ישראל וסגן נשיא לפיתוח עסקי בוריפון העולמית: "הטכנולוגיה נעה בישראל במהירות והקופה, הפועלת עלפלטפורמה פתוחה, יכולה לספק שירותים מתקדמים במהירות ולשפר את המכירה באמצעות חוויות אינטראקטיביות ותומכות עבור הצרכן.. השקת המוצר בבכורה עולמית בישראל היא תעודת כבוד לפעילות וריפון בישראל, מחזקת את מעמדה כמובילת חדשנות בחברה, ומפרה את פעילות הפינטק השוקקת בישראל". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית