עובדת בטכניון נחקרת בחשד לפריצה למערכות מחשוב

מאת No machine-readable author provided. Beny Shlevich assumed (based on copyright claims). - No machine-readable source provided. Own work assumed (based on copyright claims)., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=960026

פרסום באתר glz.co.il חושף כי עובדת בכירה בטכניון נחקרת בחשד למעורבות בפריצה למערכות המחשוב בו, המכילות מידע על המרצים.

"מדובר בעובדת בכירה בטכניון שהעסיקה סטודנט אשר פרץ לחשבונות של מרצים ודלה מתוכם, בין היתר, גם טופסי בחינות. הסטודנט הורחק בינתיים לצמיתות מהטכניון, וכעת חוקרי יחידת הסייבר של המשטרה חושדים שהסטודנט ביצע את המעשים בידיעת העובדת הבכירה. העובדת מכחישה את הטענות נגדה, ומציינת כי לא היו לה כלים לדעת על המעשים. עורך דינה סירב למסור פרטים על הפרשה", נכתב בפרסום של קובי מנדל. 

נועם הנדרוקר, מנהל פעילות ישראל במרכז SECOZ, מרכז הסייבר הגלובלי של ,BDO מציין כי בחלק גדול מהאירועים שמאותרים במוסדות החינוך ניתן לאפיין בעיה בולטת המתייחסת להתנגשות שבין ה"חופש האקדמי" מצד אחד והגנת הפרטיות ושמירה על המידע בצד השני.

"תקציבים יחסית נמוכים בהשקעה במערכות מידע, מייצרים חולשות משמעותיות בתשתיות ובאפליקציות ויחד עם הבעיות הקודמות מייצרים פתח לפריצה", אומר הנדרוקר. "אסור לשכוח שלגורם האנושי תמיד השפעה גדולה על פוטנציאל הנזק וכשמערבבים כוונות זדוניות יחד עם הזדמנות קלה למימוש, הסכנה גדולה יותר.

"לאחרונה, אנו עדים למגמה בה האחראים במוסדות החינוך מתחילים להתייחס לפרטיות הסטודנטים והסגל שלהם ברצינות ראויה, משקיעים משאבים בביצוע בדיקות אבטחה תקופתיות, ומתחילים לפעול בנחרצות להעלות מודעות לאבטחת מידע בקרב עובדיהם, אבל עדיין יש דרך ארוכה לעבור לפני שנוכל להרגיש שאירועים שכאלה הם אירועים חריגים.

"התרחיש שסטודנט משנה לעצמו ציונים דרך תוכנות הניהול, או הדלפת מידע רגיש על משובי מרצים הוא חלק מהמציאות היומיומית שלנו ולכן אנחנו לא מופתעים מהפרסומים האחרונים בנוגע לפריצות בטכניון".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית