לארה"ב מותר ולישראל אסור? מייסד בלאקווטר האמריקאית רוצה לפתוח מרכזי אימון בסין

By Miller Center - https://www.flickr.com/photos/miller_center/18134533381/in/photolist-8aupUk-tCuHde-tCudYD, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53852104

אריק פרינס, האיש שייסד את חברת הביטחון הפרטית - Blackwater - רוצה לפתוח מרכזי אימון בסין למשוחררי צבא. כך לפי פרסום של newsgram.

לחברה של פרינס קוראים Frontier Services Group ולפי הודעה לעיתונות שהוציאה החברה בסוף 2016 [מקור], החברה רוצה להקים שני מרכזי אימון צבאיים - אחד ב- Xinjiang ושני ב-Yunnan.

"FSG מיישרת את האסטרטגיה הארגונית שלה כדי לנצל את יוזמת "חגורה אחת, דרך אחת" של סין", נכתב בהודעה. לצד פרינס, גם איש העסקים Johnson Ko מהונג קונג שותף בחברה החדשה.

המרכז ב-Yunnan יאפשר לפרינס לאמן כוחות במדינות לאוס, בורמה, תאילנד וקמבודיה. המרכז ב-Xinjiang יאפשר נגישות למדינות שכנות [ככל הנראה קירז'יסטן, טז'יקיסטן, אפגניסטן, פקיסטן, קזחסטן ומונגוליה].

"בסיסים אלה יספקו הדרכה, תקשורת, הפחתת סיכונים, הערכות סיכונים, איסוף מידע, מרכזי פעילות ומרכזים משותפים לתאום שירותי אבטחה, לוגיסטיקה ושירותי תעופה", נכתב בהודעה. במקביל פרינס בונה גם מרכז לוגיסטי בסין "להבנת האתגרים של הלקוחות". חלק מהפעילות תכלול שיתופי פעולה עם חברות סיניות.

בתגובה לאתר buzzfeed, ציינו בחברה של פרינס כי לא מדובר בשכפול של בלאקווטר, אלא באימון לכוחות לא מזויינים [התגובה].

בבית הלבן סירבו להגיב לנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית