"רק 6 אחוזים מארגוני האנטרפרייז בעולם עברו עד היום לענן"

מימין לשמאל: אסף סובול- מנהל פיתוח עסקי אורקל ישראל, יוסי דהן-מנכ"ל סטארטאפ configo, נתן אברמוב-סמנכ"ל טכנולוגיות configo, רג'י ברדפורד, גסטון רנדלשטיין- מנכ"ל ושותף סטארטאפ Tie וירון ברטמן- סמנכ"ל טכנולוגיות ושותף סטארטאפ Tie

חברת אורקל השיקה בישראל את הדור הבא של טכנולוגיית הענן שלה. ההשקה כללה חידושים רבים בתשתית ענן (IaaS) וכלי פיתוח בענן  (PaaS) לשירותם של מפתחים ומיישמים.

בין החידושים שהוצגו בשירותי ה-PaaS: שירות ביג דאטה חדש שמאפשר להקים בתוך דקות בודדות ובעלויות מינימליות קלאסטרים שיכולים לגדול בהתאם לעומסים בצורה גמישה, אוטומטית ומהירה, שירות CASB חדש בתחום אבטחת המידע, ופלטפורמת צ'טבוט חדשה, המאפשרת למשתמשים עסקיים בארגונים לכתוב צ'טבוטים בפשטות ובמהירות ללא צורך בידע בשפות תכנות.

לרגל ההשקה הגיעו שני בכירים מאורקל העולמית: אנדרו סאתרלנד Andrew Sutherland)), סגן נשיא בכיר באורקל לאזור אירופה, מזה"ת אפריקה ואסיה פסיפיק, ורג'י בראדפורד, סגן נשיא בכיר האחראי לתוכנית האקסלרטורים בענן העולמית של אורקל, שהושקה לאחרונה בישראל. המארח היה עוזי נבון – מנכ"ל אורקל ישראל.

לדברי אנדרו סאתרלנד, "רבים ממובילי הכלכלה הדיגיטלית הגלובלית נמצאים פה בישראל. זו אחת הסיבות שאני ורג'י כאן. אורקל הגדילה את תקציבי המו"פ שלה ביותר מ-2 מיליארד $ במהלך 6 השנים השנים האחרונות, עם השקעה של 5.8 מיליארד $ בשנת 2016. אורקל היא ספקית הענן היחידה בעולם המציעה סביבת ענן מלאה ומשולבת, הכוללת את שלושת הרבדים: תשתית (IaaS), כלי פיתוח (PaaS), ואפליקציות (SaaS), מה שמציב אותנו במעמד ייחודי בשוק. הענן של אורקל מנהל 50 מיליארד עסקאות ביום ותומך ב-27 מליון משתמשים באמצעות 19 דאטה סנטרים ברחבי העולם.  "

בתוצאות הרבעון האחרון, עליהם דיווחה אורקל לפני שבוע, גדלו ההכנסות ב-SaaS ו-PaaS ב-85%. החברה צופה שעם השקת תשתית הענן החדשה שלה, קצב הגידול בעסקי הענן ובתשתית בפרט יהיה אף  מהיר יותר ויהפוך לתחום מרכזי בפעילות הענן של אורקל.

בכנס צויין, כי רק 6% מארגוני האנטרפרייז בעולם עברו עד היום לענן. אורקל, כמי שמבינה היטב בעסקי האנטרפרייז, הציגה בכנס כיצד היא מפשטת את המעבר לענן עבור ארגונים גדולים, בדרכים כמו: ענן היברידי  - רק אורקל יכולה לספק את אותה תשתית, אותה תוכנה, אותה גרסה בדיוק אצל הלקוח או בענן של אורקל, וזהו התנאי היחיד שמאפשר ניוד אמיתי. בנוסף, הוצגה הטכנולוגיה של Oracle Ravello, המאפשרת העברה של יישומים ומערכות שפותחו בארגונים לענן הציבורי ובחזרה, בצורה פשוטה, ללא צורך בהתאמות או ביצוע שינויים. ראבלו הישראלית נרכשה על ידי אורקל כאחת הרכישות האסטרטגיות ביותר בענן של ענקית הטכנולוגיה.

ברדפורד (Reggie Bradford), סגן נשיא לנושא סטארטאפים ואקסלרטורים,  יזם סדרתי בעברו, ראיין על הבמה שני יזמים ישראלים צעירים, מנהלי הסטארטאפים Configo ו-Tie, שניהם פעילים בתחום המובייל, ושניהם הגישו מועמדות לאקסלרטור החדש של אורקל בישראל, עליו הכריז ברדפורד בחודש ינואר, כחלק מתוכנית האקסלרטורים בענן הגלובלית של אורקל. הוא ציין כי לפני יומיים נפתחה רשמית ההרשמה לאקסלרטור הישראלי, וכבר ישנם 40 סטארטאפים שהגישו מועמדות.

מנהלי חברת Payoneer וחברת Infinidat הישראליות, שתיהן בעלות פעילות גלובלית, סיפרו לקהל על נסיונם המוצלח בפתרונות הענן של אורקל, שמסייעים להם להמשיך בצמיחה מהירה בשוק העולמי. זירת demo ground תוססת הציגה בהדגמות חיות של  מיטב החידושים הטכנולוגיים בשירותי הענן של אורקל, בהם: Database Cloud Services, Big Data Cloud, Analytics Cloud, Internet of Things, Mobile Cloud, ועוד. אחת האטרקציות בכנס היתה מרוץ מכוניות חכם, שהדגים את יכולות הענן החדשות של אורקל ואת מגוון השירותים שהוצגו בכנס ב- live .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית