משרד הביטחון יוצא במכרז טאבלטים עבור צה"ל

Photo by Cpl. Eden Briand, IDF Spokesperson's Unit. - https://www.flickr.com/photos/idfonline/33125736822/

המכרז כולל שתי קטגוריות של טאבלטים - מוקשח / לא מוקשח. חלונות / אנדרואיד. סה"כ מדובר על ארבעה דגמים שונים, כאשר הצעת המחיר היא לרכישה בכמות של 250-500 יחידות מכל דגם.

[טאבלטים של חברת אפל מוחרגים מהמכרז. לא ברור למה. כמו גם מוחרגים טאבלטים עם מעבד של MTK].

המכשירים הם מוצרי מדף, ומשרד הביטחון לא יקבל ציוד מותאם במיוחד. המכשירים יעברו עיקור של ציוד היקפי כמו מצלמה, מיקרופון, רמקול או רכיבים אחרים המסוגלים לשדר או לקבל מידע.

במקרה של מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, הספק יצטרך לחשוף בפני צה"ל את קוד המקור של ה-ROM. מוצרי אנדרואיד יעברו שדרוג גרסאות בצורה מקומית או דרך מערכת ניהול מרכזית MDM. לצה"ל תהיה אפשרות לשנות את ה-ROM לצרכיו.

שלושה דגמים של הטאבלטים יתבססו על מעבדי NVidia SAMSUNG או Qualcomm בלבד. רק דגם אחד יתבסס על אינטל. הטאבלטים יכללו מודול הרחבה לתקשורת סלולרית ברשתות דור 3 ודור 4.

מקורות מוסרים לישראל דיפנס כי ההחלטה של משהב"ט ללכת על אנדרואיד וחלונות, ועל מוצרי COTS ללא התאמה ייעודית לצה"ל, עתידה להוזיל את מחיר היחידה במאות אחוזים.

להלן תגובת משרד הביטחון:

"מדובר במכרז מוביל לתקופה של שנה עם אופציה להארכה בשנה נוספת, בהתאם להחלטת משהב"ט (בסה"כ שנתיים). על מנת להגביר את התחרות ולאפשר התמודדות למגוון רחב ככל הניתן של ספקים, לצד צרכי צה"ל, חולק המכרז לשתי קטגוריות טכנולוגיות, שבכל אחת מהן יוכל לזכות ספק אחד בלבד. מעבר לכך, מטעמים מובנים לא נוכל להתייחס למכרז מתנהל."

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית