צפון קוריאה ערכה ניסוי במנוע דלק נוזלי לטיל ביניבשתי
הניסוי מראה על המשך התקדמות טכנולוגית של צפ"ק בתחום הטילאות, כולל תכנית פיתוח טילים דואלית - מנועים מבוססי דלק נוזלי ומוצק
עמי רוחקס דומבה
| 19/03/2017
צפון קוריאה ביצעה ניסוי במנוע דלק נוזלי במתקן Sohae Satellite Launching Ground, כך לפי rodong.rep.kp.
"בשנה שעברה (אפריל) ראינו את אותו מנוע בניסוי עם שני מנועים גדולים. עכשיו הצפון קוריאנים הוסיפו לו עוד שני מנועים לניהוג ולפי הלהבה רואים גם שהמנועים עובדים בדחף יותר גדול מפעם שעברה", מסביר טל ענבר, ראש המכון לחקר החלל במכון פישר.
"צריך לזכור שלצפ"ק יש משגר לוויינים שעובד עם ארבעה מנועים, כך שאין סיבה שהם יחליפו אותו. הדבר היחיד שיש לו שני מנועים זה טיל ביניבשתי. ניתן לשער שהמנוע שייך ל-HS13/14. בהקשר האיראני, לא ידוע שיש לטהרן יומרות לפיתוח טיל ביניבשתי מונע בדלק נוזלי. כך שלא צריך לקשר את הניסוי הזה גם לתכנית האיראנית".
אין ספק כי הניסוי מראה על המשך התקדמות טכנולוגית של צפ"ק בתחום הטילאות, כולל תכנית פיתוח טילים דואלית - מנועים מבוססי דלק נוזלי ומוצק.
הניסוי מראה על המשך התקדמות טכנולוגית של צפ"ק בתחום הטילאות, כולל תכנית פיתוח טילים דואלית - מנועים מבוססי דלק נוזלי ומוצק
צפון קוריאה ביצעה ניסוי במנוע דלק נוזלי במתקן Sohae Satellite Launching Ground, כך לפי rodong.rep.kp.
"בשנה שעברה (אפריל) ראינו את אותו מנוע בניסוי עם שני מנועים גדולים. עכשיו הצפון קוריאנים הוסיפו לו עוד שני מנועים לניהוג ולפי הלהבה רואים גם שהמנועים עובדים בדחף יותר גדול מפעם שעברה", מסביר טל ענבר, ראש המכון לחקר החלל במכון פישר.
"צריך לזכור שלצפ"ק יש משגר לוויינים שעובד עם ארבעה מנועים, כך שאין סיבה שהם יחליפו אותו. הדבר היחיד שיש לו שני מנועים זה טיל ביניבשתי. ניתן לשער שהמנוע שייך ל-HS13/14. בהקשר האיראני, לא ידוע שיש לטהרן יומרות לפיתוח טיל ביניבשתי מונע בדלק נוזלי. כך שלא צריך לקשר את הניסוי הזה גם לתכנית האיראנית".
אין ספק כי הניסוי מראה על המשך התקדמות טכנולוגית של צפ"ק בתחום הטילאות, כולל תכנית פיתוח טילים דואלית - מנועים מבוססי דלק נוזלי ומוצק.