לוקהיד מרטין: מערכת נשק לייזר רבת-עוצמה מוכנה למסירה לצבא ארה"ב

חברת לוקהיד מרטין הודיעה בסוף השבוע כי השלימה את שלבי התכנון, הפיתוח והצגת התכלית של נשק לייזר בעוצמה של 60 קילוואט, ומוכנה למסור את המערכת לצבא ארה"ב

לוקהיד מרטין:  מערכת נשק לייזר רבת-עוצמה מוכנה למסירה לצבא ארה"ב

צילום: לוקהיד מרטין

החברה הודיעה, כי השלימה סדרת ניסויים, שבהם הפיקה קרן לייזר בודדת בעוצמה של 58KW, שהיא בבחינת שיא עולמי של עוצמת לייזר. הצוות של לוקהיד מרטין מוכן עתה למסור את המערכת לפיקוד האסטרטגי של צבא ארה"ב בהנסטוויל, אלבמה.

פולה הרטלי, סגנית נשיא לוקהיד מרטין, אמרה כי "מסירת מערכת הלייזר היא שלב חשוב ביותר בתכנית לייצור מערכת נשק לייזר שלמה,  וכי כל הניסויים בוצעו בשיתוף פעולה מלא עם צבא ארה"ב. 

מערכת הלייזר של לוקהיד מרטין מכונה FIBER LASER, כיוון שהקרו עוברת דרך סיב אופטי ומפיקה בסוף התהליך קרן לייזר אחת בודדת ורבת-עוצמה. החברה מסבירה כי נשק לייזר יתפוס מקום חשוב ביותר בשדה הקרב העתידי, וניתן יהיה להפעיל 'קרני לייזר נגד מגוון איומים, כמו קבוצות גדולות של כלי טיס בלתי מאויישים, או כמויות גדולות של רקטות ומרגמות. ב-2015 הופעלה קרן לייזר במערכת נשק ATHENA בעוצמה מופחתת של 30KW , והשמידה משאית בטווח של כשני קילומטרים. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות