נשיא הפיליפינים צפוי להגיע לביקור בישראל. האם עסקת הרקטות תיסגר סוף סוף?

הפיליפינים רצו לרכוש שנה שעברה מערכת הגנה חופית של תעש המבוססת על רקטות ארוכות טווח. בדקה ה-90 העסקה בוטלה על ידי הנשיא הקודם. עכשיו יש נשיא חדש

נשיא הפיליפינים צפוי להגיע לביקור בישראל. האם עסקת הרקטות תיסגר סוף סוף?

לפי פרסום בהארץ, נשיא הפיליפינים, Rodrigo Duterte, צפוי להגיע לישראל בקרוב. הדיווח מתבסס על גורם במשרד החוץ הישראלי.

נזכיר כי הפיליפינים היא לקוח מועדף של תעשיית הביטחון הישראלית. בין היתר ישראל מכרה לפיליפינים במהלך השנים חימוש לספינות, אפודי מגן, נגמ"שים אמריקאים מושבחים ועוד.

אחת העסקאות שכמעט יצאה לפועל היא מכירה של מערכת רקטות מדויקות להגנת חופים. עסקה שבוטלה בדקה ה-90 על ידי הנשיא הקודם.

הטענה אז הייתה שבפיליפינים מעדיפים להסיט כספים למימון אמל"ח שמיועד ללחימה בטרור במקום לרקטות מול האיום הסיני. לאחרונה, הודיעו בפיליפינים שהגיעו להסכם עם כמה ארגוני טרור במדינה (mb.com.ph). אבל ארגון הטרור הבעייתי ביותר, אבו סייף, נשאר מחוץ להסכם.

לפי הפרסום, Duterte, מציע בהסכם החדש פדרציה תחת שלטון מרכזי שלו. במתווה זה כל ארגון טרור יקבל אוטונומיה משלו תמורת ציות למשטר המרכזי. למרות שהמלחמה בארגון אבו סייף כנראה תמשך, ההסכם אמור לאפשר לממשל להפנות יותר תקציב להצטיידות מול סין.

לפי Maxdefense רכישת הרקטות תעשה בשלב שני של תכנית שדרוג צבא הפיליפינים [Horizon 2] שתחול בין 2017-2022. לפי הפרסום, מערכת ה-SBMS (כך מכונה מערכת הרקטות של תעש להגנה חופית בפרסומים בפיליפינים) תהיה מורכבת מ-12 משגרים.

פרסום קודם לגבי העסקה אפשר למצוע באתר maxdefense.

אולי יעניין אותך גם