בשמי נבטים טסות בצוותא שתי טייסות אחיות: טייסת F-35I וטייסת 'סופה' F-16I

שתי טייסות אחיות, 'נשר הזהב' ו'טייסת הנגב': קשר הדוק מיוחד נוצר בימים אלו בבסיס נבטים שבנגב בין 'נשר הזהב', טייסת מטוסי החמקן 'אדיר' (F-35I) לבין טייסת 'הנגב', הטייסת המלווה המפעילה מטוסי 'סופה' F-16I

צילום: רס"ן עופר

שתי הטייסות טסות זו ליד זו באימונים ומשתתפות יחד בתהליך הארוך והמורכב של קליטת החמקנים. כיום יש בטייסת שני מטוסי 'אדיר', ובמשך השנה יגדל מספרם. סא"ל יותם, מפקד טייסת 'נשר הזהב', סיפר לביטאון חיל האוויר, כי ההחלטה לפעול במשותף עם טייסת מלווה נלמדה מלקחי הקליטה של מטוסי F-35 בחיל האוור האמריקני. "מטוסי 'סופה' טסים ליד מטוסי 'אדיר' כמעט בכל גיחה, ובכל זמן נתון נמצאים בנבטים צוותי אוויר וקרקע של שתי הטייסות כדי לתמוך בטייסת החדשה והנבנית של 'אדיר'. מטוסי 'סופה', שהם דו- מושביים, משלימים כל גיחה מבנה של מטוסים וכך עולה יעילות האימון המשותף. אנשי טייסת הנגב חשופים לחלוטין לכל סודות מטוס החמקן והם חלק בלתי נפרד מתהליך הקליטה שלהם".

הסיבה שמטוסי 'סופה' נבחרו ללוות את ה'אדירים' היא שבהשוואה לפלטפורמות אחרות בחיל האוויר מטוס F-16I  הוא הדומה ביותר בחיל למטוס F-35I.  מפקד טייסת 'נשר הזהב' מבהיר כי בטווח הארוך טייסת הנגב תהיה הראשונה שתיהנה מפירות השינויים שיביאו מטוס החמקן, שהם בני דור 5, שינויים שיהיו רלוונטיים למטוסי  דור 4 דוגמת 'סופה'.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית