האם סעודיה בוחרת בסקורפיון? מלזיה תאמן את חיל הים הסעודי בתפעול צוללות

ההתעצמות האיראנית בזירה הימית לא משאירה את סעודיה אדישה. לפי פרסומים ברשת, סעודיה שולחת את חיל הים שלה להתאמן בהפעלת צוללות צרפתיות במלזיה

האם סעודיה בוחרת בסקורפיון? מלזיה תאמן את חיל הים הסעודי בתפעול צוללות

dcnsgroup.com

סעודיה לקראת רכישה של צוללות מצרפת? אמנם סעודיה טרם רכשה צוללות, אך פרסומים מ-2015 טוענים שהיא ככל הנראה, רכשה צוללות מצרפת במסגרת הסכם ביטחוני בין המדינות.

דיווח של רויטרס מ-2015 חשף כי בין סעודיה לצרפת יש מו"מ סביב 20 פרוייקטים ביטחוניים. חלקם קשורים לזירה הימית. צרפת סירבה לחשוף את פרטי המו"מ. מאז עברו שנתיים, ודיווח עדכני של אתר freemalaysiatoday מגלה כי חיל הים המלזי יאמן את חיל הים של סעודיה בהפעלת צוללות.

ואיזה צוללות יש למלזיה? ניחשתם נכון - צוללות צרפתיות מסוג Scorpène-class. לפי הדיווח, הסכם האימונים נחתם בביקור שנערך השבוע במלזיה, בין שר הביטחון של מלזיה, Hishammuddin Hussein, לבין משלחת סעודית בראשות מלך סעודיה, Salman bin Abdulaziz Al Saud, שהגיעה לביקור.

לפי defensestatecraft, סעודיה ניסתה בעבר לרכוש צוללות מגרמניה, אך מאמצים אלו לא הבשילו לעסקה. אם אכן הפרסום האחרון נכון, וחיל הים הסעודי יתאמן במלזיה בהפעלת צוללות, אין היגיון באימון אנשי צוללות על צוללת צרפתית כאשר אתה רוצה לקנות צוללת אחרת.

אולי יעניין אותך גם