האסטרטגיה של חיל האוויר אוסטרליה תתבסס על רשתיות וקישוריות. נשמע מוכר?

מרשל האוויר ליאו דייוויס התווה את האסטרטגיה העתידית של החיל שלו בפגישה עם כתבים בפתיחת תערוכת תעופה באוולון. הוא גילה כי שם התכנית המאגדת רשתיות עם קישוריות הוא "פרוייקט יריחו", תכנית שכבר החלה, אולם לדבריו יש לחזק ולשפר את רמות הרשתיות והקישוריות

צילום: AP

ההתמקדות בעתיד לא תהיה על פלטפורמות, אמר מח"א אוסטרליה, אלא על חמישה עקרונות שימומשו בעשור הבא: יכולות לחימה אווירית רב-זרועית, יכולות כוח אדם, מערכות תקשורת ומידע, תשתיות, שיתוף פעולה בינלאומי. הוא הדגיש את השת"פ הבינן-זרועי בצבא ואמר שציוותי חיל האוויר חייבים להכיר טוב יותר את הנעשה בזרועות אחרים, היבשה והים.
 
בתערוכות תעופה באוסטרליה השנה יופיעו שני מטוסים חדשים במדינה זו: מטוס מודיעין ול"א מדגם EA-18G GROWLER וכן החמקן F-35. מרשל האוויר דייוויס הדגיש כי החיל מגביר פעילות מבצעית בתחומי סיור, תצפית ואיסוף מודיעין וכן יתוספו לחיל כלים בלתי מאויישים רבים. 
 
בפתיחת תערוכת התעופה הושמעה הרצאה של מפקד הכוחות המיוחדים של אוסטרליה, גנרל ג'פרי סנגלמן, הנמצא בעירק בראש כוח אוסטרלי המשתתף בקרב לשחרור העיר מוסול. לדבריו, הכוח האווירי הוכיח את יעילותו בזירת הלחימה באיתור טרוריסטים ופגיעה בהם, וכן בהשמדת מפעלים לייצור מטעני-צד.  לדבריו, יש חשיבות רבה לשמירה על קשר ותקשורת הדוקים בין כוחות מיוחדים לכוחות אוויריים בזירת לחימה, דבר המאפשר פגיעה מדוייקת מהאוויר במטרות קרקע, עד רמת דיוק של "כמה עשרות מטרים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית