לראשונה: מפקדת רוכב שמיים

מהקיץ תמונה לראשונה מפקדת ליחידת 'רוכב שמים' – רס"ן (בעתיד סא"ל) רעות רטיג-וייס. המזל"טים של התותחנים

בקיץ הקרוב תתמנה רשמית לראשונה בצה"ל מפקדת – רס"ן רעות רטיג-וייס - ליחידת 'רוכב שמים', יחידת המזל"טים של חיל התותחנים, הזרוע האווירית של הירוקים.

רס"ן רטיג-וייס (שתעלה לדרגת סא"ל) היא חניכה בפו"ם, ולפני זמן מה התקשר אליה מפקדת עוצבת 'קלע דוד' בחת"ם ובישר לה שהיא המפקדת הבא של 'רוכב שמים'. הקצינה מילאה בעבר תפקידים בחיל: החלה את דרכה כלוחמת בחת"ם בשנת 2000 ומילאה תפקידים שונים, כולל מפקדת סוללה (מסו"ל) וקצינת אג"ם.

החל מהקיץ הקרוב תפקד רעות על יחידת כלי טיס זעירים מופעלת בידי עשרות צוותי לוחמים, החוברת לגדודים מתמרנים של חי"ר שריון וחילות אחרים, מסייעת באיסוף עילי ובהכוונת גורמי אש למטרות במרחב שלהם: "ההרגשה לקבל פיקוד מחמיאה מאוד, בעיקר כשמדובר ביחידה ייחודית שאין עוד כמוה בצה"ל" אמרה רס"ן רעות לאתר חת"ם.

הקצינה מתגוררת בראשון לציון, היא אם לשתי ילדות בנות ארבע וחצי שנה, ובעלה משרת אף הוא בקבע. במסגרת תפקידה כמפקדת רוכ"ש היא תשהה רוב הזמן בשטח ותפקד על מאות לוחמים בסדיר ומילואים, כולל לוחמות. "יש לבנות את הכוח, לנהל תרגילים ולוודא שהכל מתנהל כשורה", הגדירה את תפקידה. אשר להיותה אשה ראשונה שתפקד על היחידה, אמרה: "אני רוצה לראות עוד הרבה נשים לוחמות ברוכ"ש ובכל מערכי הצבא. נשים יכולות לעשות הכל. אנשים בחוץ ובצבא לא צריכים להסתכל על המגדר אלא על המקצועיות".  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית