"תכנית סודית של הפנטגון להגנה על ערי ארה"ב מפני תקיפת טילי שיוט רוסיים"

הפנטגון מפעיל תכנית חשאית להקמת רשת הגנה מתוחכמת להגנה על ערי ארה"ב מפני תקיפת טילי שיוט מרוסיה

בתכנית הסודית של הפנטגון: רכש מערכות מכ"ם מיוחדות, שיאפשרו לטייסות F-16 של המשמר הלאומי לאתר ולהפיל טילי שיוט רוסיים,הטסים במהירות גבוהות ובגובה נמוך מעל הקרקע או הים. מרכיב נוסף בתכנית שמגלה DEFENSE ONE, הוא הצבת 'ספינות אוויר', בלוני תצפית (Aerostat) ענקיים המצויידים במכ"ם ובחיישנים, שיוצבו מעל ערי ארה"ב לגילוי טילי שיוט, וכן כלי שיט לאורך החופים שיהיו מצויידים בחיישנים לגילוי ויירוט טילים.

אחד מאבות התכנית הסודית הוא אדמירל ויליאם גורטניי, מפקד פיקוד צפון בצבא ארה"ב, שהגיש 'בקשה דחופה מיוחדת' להתקין מכ"ם מיוחד במטוסי F-16 המפטרלים דרך קבע מעל לתחום האווירי של אזור וושינגטון הבירה.

פרטי התכנית כאמור מסווגים, אולם קציני צבא בכירים ואנשי הפנטגון אינם מסתירים את הדאגה מפני דגמים מתקדמים של טילי שיוט שמפתחת רוסיה. נודע כי בשנים האחרונות השקיע הפנטגון משאבים רבים בפיתוח שיטות הגנה ויירוט של רקטות ארוכות-טווח, הממריאות לגבהים עצומים, כמעט על גבול החלל, ואחרי כן צוללות במהירות עצומה לעבר מטרות קרקע. זה הנשק שמדינות כמו איראן וצפון קוריאה עלולות להשתמש בו לתקיפת ארה"ב.

תכנית ההגנה החדשה מדברת על הגנה מפני תקיפת של טילי שיוט, שהם טילים קטנים ובעל טווחים יותר קצרים, דוגמת טילי השיוט הרוסיים המתקדמים. אנשי הביטחון מסבירים, כי הפלת טיל בליסטי ארוך-טווח שונה לחלוטין מיירוט טיל שיוט, שמשוגר בדרך כלל מאניה, מצוללת או ממשגר קרקעי. מנועי הטילים הללו פועלים כל זמן המעוף, ולכן הם טסים בגובה נמוך, מתמרנים תוך כדי תנועה, ומכאן קושי המכ"ם לגלותם.

אחד ממרכיבי תכנית ההגנה הם בלוני תצפית ענקיים  מדגם JLENS, שכבר נמצאים בשלבי ניסויים במטווח ניסויים במרילנד. מדובר בבלון  מחובר לקרקע המרחף ב גובה של 10 אלפים רגל, על הבלון מטע"ד ובו מכ"ם רב-עוצמה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית