הגנרל האחראי לשילוביות מטוסי F-35 בחה"א של ארה"ב ביקר בטייסת 'אדיר' בבסיס נבטים

גנרל סקוט פלויס, האחראי לתהליכי ההטמעה של מטוסי F-35 בחיל האוויר האמריקני, ביקר בשבוע שעבר בישראל ובחיל האוויר "כדי לחזק את הקשר, ללמוד וללמד". הוא נפגש עם מפקדי להקים בחיל וביקר בבסיס טייסת 'אדיר', 'נשר הזהב', בבסיס נבטים

הגנרל האחראי לשילוביות מטוסי F-35 בחה"א של ארה"ב ביקר בטייסת  'אדיר' בבסיס נבטים

צילום: מור צידון, אתר חיה"א

גנרל פלויס, האחראי למעשה לשילוביות מטוס החמקן בחה"א של ארה"ב, ביקר במנ"ט, מרכז ניסויי טיסה בתל נוף, ביחידת  האחזקה האווירית, ביצע טיסת גיחה בטייסת מאמני הקרב (סימולטורים) בבסיס חצר, ואז הגיע לבסיס טייסת אדיר בנבטים. תפקידו המרכזי הוא לדאוג לקליטת המטוס בחיל האוויר האמריקני והטמעתו מבחינות מודיעין, בטיחות ותחזוקה ולסינכרון המידע והפעילויות בתחומים אלו. גם חיל האוויר של ארה"ב עדיין מצוי בשלב של קליטת מטוסי  החמקן, כיוון שזה מטוס דור 5, בעל יכולות חדשות ושינוי תפיסתי עמוק בהפעלת מטוס קרב. האדיר הוכרז כבעל מבצעיות ראשונית, ומבצעיות שלמה תוכרז, כך מתוכנן, בדצמבר השנה.

רס"ן רועי, רמ"ד אמריקה בענף תיאום בינלאומי, הסביר לאתר חיל האוויר כי יש חשיבות רבה לתקשורת מול המשרד לשילוביות בארה"ב, ומטרת ביקורו של גנרל פלויס היתה לייצר את הקשר הדרוש כדי לחזק ולהבטיח את ערוצי העברת המידע. 

אולי יעניין אותך גם