מל"ט תוקף אוטונומי ב-2 מיליון דולר?

בפנטגון רוצים נחילי מל"טים אוטונומיים עם יכולת תקיפה לטווחים ארוכים מאד בעלות זניחה יחסית לכלי טיס עם אותן יכולות היום. ה-XQ-222 של חברת קרטוס הוא אחד הכיוונים

חברת Kratos יחד עם חיל האוויר האמריקאי פיתחו את ה-XQ-222 - מל"ט תוקף , אוטונומי וזול. אם תקנו מעל 100 יחידות בשנה תקבלו את המל"ט ב-2 מליוני דולרים. כך לפי פרסום באתר thedrive. עד היום החברה השקיעה בפיתוח כ-40 מליוני דולרים מהון עצמי, וקיבלה 7 מליוני דולרים מהפנטגון.

המל"ט מתוכנן לטווח פעולה של 2400 ק"מ (הלוך חזור) או 4800 ק"מ כיוון אחד. המל"ט יוכל לשאת משקל של כ- 226 ק"ג. במשקל זה יהיה אפשר לטעון רש"ק (מל"ט מתאבד), אמצעי ל"א או אמצעי מעקב אחר. התכנון מאפשר לו להיות רב משימתי, כך לפי הפרסום. ייתכן גם שחלוף בין כמות הדלק למשקל הנשיאה על חשבון הטווח.

תכנון האוויוניקה של המל"ט אמור לתת לו חתימה מכ"מ קטנה באופן יחסי לגודלו. שיגור המל"ט יתאפשר מאמצעי יבשתי עצמאי. זה יתן לארה"ב יכולת תגובה בכל מקום בעולם ללא צורך בשדות תעופה. ניתן יהיה גם לשגר אותו ממטוסי תובלה, משאיות וכמעט כל אמצעי נייד.

מהירות המל"ט תגיע עד 0.9 מאך. כמו כן, מתוכננת עבור המל"ט יכולת עבודה בנחיל עצמאי, או כזה שיכול לפעול על פי פקודות שהוא מקבל ממטוסי דור-4 שנמצאים מחוץ לאזור הסכנה.

אולי יעניין אותך גם