טראמפ אינו מרפה: הפנטגון הורה לערוך השוואה בין F-35 חמקן ל-F-18 SUPER HORNET

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס הורה לפנטגון להגיש לו, ואחרי כן לנשיא טראמפ, דו"ח שיכלול השוואות ביצועים, יכולות מבצעיות ועלויות של שני מטוסי הקרב F-35 של לוקהיד מרטין ו-F-18 SUPER HORNET המשודרג של בואינג

צילום: US Airforce

שר ההגנה שלח תזכיר לסגנו בוב וורק, ובו הורה לערוך בדיקה יסודית ומעמיקה באיזו מידה יכול ה-F-18 המשודרג להיות מטוס קרב חלופי, יעיל ותחרותי ל-F-35. מאטיס הורה לסגנו לבחון פעם נוספת את עלויות ייצור ה-F-35 ומחירו ללקוחות. ביום ששי הודיע דובר הפנטגון, קפטן ג'פ דייוויס, כי "מדובר בצעד של זהירות, שמטרתו לאסוף מידע נוסף, הדרוש לתהליך הכנת התקציבים, וכי הדוחות בדבר השוואת היכולות המבצעיות והעלויות יוגשו לנשיא".

אתר הצי USNI מוסר כי ההוראה החדשה של הפנטגון היא המשך לקריאתו של טראמפ מסוף השנה שעברה לערוך השוואה בין שני מטוסי הקרב, מתוך  הנחתו שהחמקן הוא מטוס יקר מידי.

בנושא זה הגיב ראש המבצעים של צי ארה"ב, אדמירל ג'ון ריצ'רדסון, בשבוע שעבר באומרו: "אנו זקוקים ל-F-35. זה מטוס דור 5 שאנו צריכים, והוא נוסף ומשלים למספר גדול של מטוסי  F-18 'סופר הורנט'".

גם לוקהיד מרטין הגיבה: ביום חמישי הופיע ראש תכנית F-35 בלוקהיד מרטין, גנראל כריס בוגדן, בפני ועדת הכוחות המזויינים של הסנאט ואמר: "הנשיא ביקש לקבל יותר מידע מאתנו על המטוס F-35 ויכולותיו ועלויות בהשוואה ל'סופר  הורנט'. נפגשתי עם הנשיא טראמפ, והשאלות שהוא שאל ותשובותי הן הבסיס למידע שנמצא עתה בידי שר ההגנה".

ואילו ראש חטיבת לוחמת אוויר במפקדת הצי האמריקני, תת-אדמירל דה-וולף מילר, הדגיש כי "הכוונה איננה לערוך תחרות בין שני דגמי מטוסי הקרב. מטוסי  דור 4 ומטוסי דור 5 משלימים אלו את אלו, ולא יבואו זה במקום זה. אנו בצי רואים בחזוננו נושאת מטוסים, שעל סיפוניה שתי טייסות של F-35  ושתי טייסות של F-18 'סופר הורנט'".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית