צוות מומחים ממליץ לנשיא ארה"ב: AIR FORCE ONE בתוך מפציץ חמקן B-21

צוות של מומחי תעופה וביטחון מציע לנשיא ארה"ב חידוש מהפכני: במקום מטוס בואינג 747-8 כמטוס הנשיאותי העתידי, לתכנן 'מפציץ נשיאותי'  בתוך המפציץ החמקן העתידי B-21 של נורת'רופ גרומן. או לחילופין מטוס נשיאותי במטוס בואינג 737 קטן – שניהם יותר זולים  ממטוסי ג'מבו, ולדעת הצוות הרבה יותר בטוחים לנשיא ארה"ב

צוות מומחים ממליץ לנשיא ארה"ב: AIR FORCE ONE בתוך מפציץ חמקן B-21

אילוסטרציה: WWK

קבוצת המדענים פרסמה את הדוח עבור חברת הניהול והתוכנות WWK, והם מתייחסים לביקורת שמתח הנשיא טרמפ על העלויות הגבוהות של מטוס ג'מבו כ-AIR FORCE ONE, בעיקר כאשר יש להזמין שני מטוסים כאלו.

דני לם (DANNY KAM), ראש צוות המדענים, הסביר ל-AVIATION WEEK שהצוות התמקד בכמה אופציות 'טובות ובטוחות' הרבה יותר למטוס הנשיאותי, כמו, למשל, המפציץ B-21  או בואינג 737.   ה-737 הוא הקטן במטוסי הנוסעים של בואינג, אך ניתן להתקין בו את אותו הציוד המיוחד לנשיא כמו במטוס ג'מבו 747 גדול.

ההתמקדות באופציה של המפציץ  B-21, קובע הדוח, היא בגלל נימוקי ביטחון, בטיחות והגנה: "טילי קרקע-אוויר מתקדמים מופעלים על ידי 'שחקנים' לא ממשלתיים או ארגוני טרור, או קבוצות גרילה, הם איום משמעותי על AIR FORCE ONE. ה-747-8 פגיע במיוחד. זה מטוס ענק המהווה מטרת מכ"ם רחוקה, בעוד שהמפציץ B-21 הוא בעל תכונות חמקניות ויהיו בו מערכות הגנה ול"א המתקדמות ביותר. נכון שיהיה קצת צפוף בפנים, אך זו פלטפורמה  בעלת רמת שרידות גבוהה במיוחד, בעיקר אם מטיסים שנים או שלושה מטוסים כאלו", אומר הדוח.

הנתונים המדוייקים של המפציץ B-21 עדיין חשאיים. פיתוח המטוס החל בשנה שעברה ויוצרו כמה אבי-טיפוס. המטוס אמור להיות מוכן באמצעי שנת 2020, וזה בערך המועד שמטוס הג'מבו  747-8 הנשיאותי אמור להיות מוכן. המומחים מדגישים כי מעריכים שקו הייצור של מטוסי הג'מבו ייסגר תוך כמה שנים, בעוד מטוסי 737 מתוכננים לעוד  כ-30 שנה. מכאן תמצית המלצת דוח המומחים: AIR FORCE ONE בתוך מטוס מתקדם, אך קטן וזול, או במפציץ חמקן – הכי בטוח. 

אולי יעניין אותך גם