המל"ט האמריקני הענק GLOBAL HAWK ביצע גיחת איסוף מודיעין גלויה בת 21 שעות מעל לוב

לא ברור אם בכוונת תחילה או בטעות, אך המל"ט האמריקני הענקי GLOBAL HAWK, שבדרך כלל משימות גיחותיו סודיות וחשאיות, שידר בסוף השבוע בגלוי את טיסתו לגיחת איסוף מודיעין מעל לוב, שנמשכה 21 שעות 

המל"טים, מסוג GLOBAK HAWK מדגם RQ-4 של חיל האוויר האמריקני מוצבים בבסיס האוויר סיגונלה שבאיטליה. מבצעים גיחות תצפית ומודיעין עבור מפקדות הצבא האמריקני באירופה, באפריקה ובפיקוד המרכז, הכולל גם את המזרח התיכון. 

הגיחות מבוצעות בתנאי חשאיות וסודיות גמורים. מכשירי השידור והזיהוי, טרנספונדרים, כבויים בעת הגיחה. אין קשר רדיו גלוי בין המפעיל לבין המל"ט, והמפעילים מצווים למנוע טיסות בנתיבי טיסה אזרחיים-מסחריים ולהימנע משידורים של המל"ט העלולים להיקלט במטוסים זרים, במגדלי פיקוח ובמערכות בקרה.

והנה ביום ששי נקלטה באתר FLIGHT RADAR 24, העוקב אחרי כל הטיסות בעולם, המראה של מל"ט 'גלובל הוק' מאיטליה. הוא נסק לגובה שיוט של 46 אלף רגל מעל לים התיכון וטס לעבר לוב, ביצע כמה סבבים שנמשכו כמה שעות. וחזר לנחיתה בבסיס באיטליה. הגיחה כולה נמשכה 21 שעות.

THE AVIATIONIST כותב כי לא ברור מה הסיבה לכך שהמל"ט טס כך שהתגלה ונחשף באתר FR24 ועלול היה להתגלות גם על ידי ה'רעים', האקרים עוינים למיניהם. מומחים מסבירים כי לפעמים מבצעים האמריקנים טיסות כאלו בגלוי למטרות התראה, כדי להראות שהמטוסים הללו, "העוסקים בציד טרוריסטים", מסוגלים להגיע לכל מקום. אולם כאשר המשימות הן סודיות באמת, מוסיפים המומחים, מטיסים את המל"טים  הענקיים הללו במוד שאיננו מאפשר חשיפה, גילוי ומעקב של אתרים דוגמת FR243, העוסקים במעקב קבוע אחרי  התעבורה האווירית בעולם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית