הרוסים שוקלים להסגיר את אדוארד סנואדן לארה״ב

המודיעין האמריקאי אסף מידע הקובע כי רוסיה שוקלת להסגיר לארה"ב את אדוארד סנאודן כ'מתנת חנופה' של פוטין לנשיא טראמפ, שכינה את סנאודן "מרגל ובוגד" שיש להוציאו להורג

הרוסים שוקלים להסגיר את אדוארד סנואדן לארה״ב

צילום: AP

פקידים אמריקניים בכירים, שניתחו סדרה של דוחות מודיעין רגישים ביותר העוסקים בכוונות של הרוסים, דיווחו כי לפיהם הרוסים מעוניינים להסגיר את סנאודן, שמצא מקלט במוסקבה, כ"מחווה של חנופה" לנשיא החדש טראמפ. מקור אחר מסר ל-NBC כי קהיליית המודיעין מאשרת שאספה מידע נרחב על שיחות ותכתובות שניהלו הרוסים בנושאים אלו. 

פרקליטו של סנאודן, בן ויזנר, אמר בארה"ב שאין לו מושג על כוונות להסגיר את מרשו לארה"ב, ואילו פרקליטו ברוסיה, אנטולי קוצ'רנה, אמר שמרשו  מוכן לשוב למולדתו, אך בתנאי שלא יינקטו נגדו שום צעדים משפטיים. 

אדוארד סנואדן עבד בסוכנות הביטחון הלאומית (NSA) בהוואי, ובשנת 2013 החל לגנוב מסמכים מסווגים וסודיים ביותר ולהדליפם לעיתונות. בין היתר חשף פרטים על תכניות מודיעין ומעקב אחר תושבים בארה"ב. הוא נמלט להונג קונג ומשם למוסקבה, שם קיבל אשרת פליט שהיא תקפה עד שנת 2020. יותר ממיליון אמריקנים חתמו בשעתו על עצומה שקראה לנשיא דאז ברק אובמה לחון את סנואדן.