רש"ת רכשה כספת חכמה לניהול נשקי המאבטחים

יחידת הביטחון של רשות שדות התעופה (רש"ת) רכשה לאחרונה את ה-MATRIX, מערכת אוטומטית לאחסון ושליטה אחר הוצאה והחזרה של נשקים מתוצרת חברת "שפיר מערכות", בשווי של עשרות אלפי דולרים

צילום: חברת שפיר מערכות

מערכת ה-MATRIX  היא מערכת אחסון ממוחשבת מהמתקדמות בעולם לאחסון נשקים וציוד רגיש אחר כגון מפתחות, מכשירי קשר, פלאפונים וכדומה. כל פריט מאוחסן בתא נפרד בתוך מגירה כאשר פתיחת המגירה והתאים נשלטת ע"י תוכנת המערכת. באמצעות המערכת ניתן לקבוע בקלות הרשאות אישיות לכל משתמש ולהגדיר במפורט איזה פריטים הוא יוכל להוציא מהמערכת. בנוסף לכך, המערכת שולחת התראה אוטומטית למנהל כאשר אחד המאבטחים לא החזיר את הנשק בזמן המיועד. הפעולות מבוצעות ע"י המאבטחים ללא תלות באחראי משמרת, כאשר כל פעולה מתועדת באופן אוטומטי כולל צילום וידאו ומייתרות את ההחתמות הידניות וניהול יומן נשק. 

"אנו רואים גידול מתמיד בדרישה למערכות שלנו מצד חברות אבטחה בארץ ובעולם", טוען רונן אלוני, סמנכ"ל השיווק של "שפיר מערכות". "יותר ויותר חברות מבינות שהגיע הזמן להחליף את הכספות המסורתיות בכספות חכמות המאפשרות יכולות של שליטה ובקרה אחר החפצים המאוחסנים בהן. העלות הלא מבוטלת של המערכות מוחזרות לרוב ע"י יעול התהליכים והפחתת כוח האדם הדרוש וזאת לצד שיפור הזמינות, התיעוד והבקרה."

בין הגופים שרכשו עד עתה ומשתמשים במערכת ניתן למנות את שגרירות ארה"ב בישראל, ה-FBI, הבנק המרכזי בטקסס, משרד הביטחון וחיל האוויר וחברת השמירה הבינלאומית G4S.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית