סייברטק 2017: "ב-2021 יהיו מכוניות דיגיטליות באירופה"

סייברטק 2017: סגן ראש ממשלת סלובקיה, פטר פלגריני: "אנו מעריכים כי לקראת שנת 2021 תיסע ברחובות הערים באירופה מכונית דיגיטלית אוטונומית ובקרוב יחלו ניסויים של כלי רכב כאלו". מנכ"ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס: יש יותר מ-600 סטארטאפים בתחום אבטחת הסייבר רק בישראל. צריך לספק להם תשתית אחת

צ'אק רובינס, צילום: גלעד קוולרצ'יק

"אנו מעריכים כי לקראת שנת 2021 תיסע ברחובות הערים באירופה מכונית דיגיטלית אוטונומית ובקרוב יחלו ניסויים של כלי רכב כאלו" אמר למשתתפי כנס סייברטק 2017 סגן ראש ממשלת סלובקיה פטר פלגריני, אחד האורחים הבכירים שהגיעו לכנס בתל אביב.

פלגריני אמר כי סלובקיה היא מובילה עולמית בתחום ייצור מכוניות ובעיקר במחקר ופיתוח לקראת ייצור מכוניות אוטונומיות, פיתוח דרכי נהיגה אוטונומית "ואולי בעתיד טיסה אוטונומית - מכונית טסה", אומר סגן ראש ממשלת סלובקיה. לדבריו צריך לקחת בחשבון גם אפשרות עתידית של תקיפת סייבר של מכונית דיגיטלית אוטונומית. המשאית שרצחה אנשים בברלין יכלה להיות מכונית ללא נהג, אוטונומית, וצריך להתכונן לזה. לדברי פלגריני, מכונית דיגיטלית אוטונומית תשדר כמות גדולה של מידע ונתונים בעת הפעלתה וצריך לתכנן היכן אוצרים את כל המידע הזה. רק כשיהיו לתעשיה ולמו"פ תשובות לכל השאלות האלו, נוכל להציע ללקוח, לנהג, מכונית אוטונומית, וגם אז צריך למנוע כל אפשרות של תאונות דרכים והתנגשות בין כלי רכב אוטונומיים.

לדברי סגן ראש הממשלה, בסלובקיה עובדים על יצירת שת"פים בין הממשלה, התעשיה, האקדמיה ומומחי הסייבר כדי לפתח תשובות לכל הבעיות הכרוכות בכניסה לעולם של נהיגה אוטונומית גם מבחינות משפטיות וחוקתיות. פטר פלגריני משוכנע שניתן ללמוד הרבה ממדינת ישראל שהיא מובילה עולמית בתחומי הסייבר. בעת ביקורו הנוכחי בארץ פלגריני חותם על הסכם שת"פ עם ישראל בתחומים אלו. 

במושב אחר, אמר צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו העולמית: "דברים מתקדמים מהר יותר ממה שכל אחד מבין. אנחנו עוברים את השינוי הטכנולוגי המשמעותי והמהיר ביותר שאנו חווים, וכנראה נחווה, בימי חיינו. הקצב בו אנו זזים מהיר מאד. 2016 הייתה בעיניי שנת עוגן. היום כל עיר וחברה שמה דגש על טכנולוגיה במרכז פעילותה. איפשהו בעשור הקרוב יהיו מיליארדי מכשירים וכמות מאסיבית של מידע. יש מחקר שאומר שרוב נקודות החיבור לאינטרנט יהיו מכונות, ולא רק מחשבים או טאבלטים. אנו מייצרים את החיבור הזה. השאלה הפונדמנטלית היא האם אנו מאובטחים? וחשוב מכך, האם האנשים מבינים את ההשפעה שלהם בנושא? הפחד הגדול ביותר כיום בכל ארגון, הוא שככל שהנוכחות ברשת עולה, כך גם האיומים. ההתקפות הולכות ונעשות מתוחכמות יותר. עלינו לחשוב על השינויים הללו ועל איך יהיה עלינו להגן טוב יותר. עלינו לבנות מערך הגנה זהה ואחיד שניתן יהיה להשתמש בו. יש יותר מ-600 סטארטאפים בתחום אבטחת הסייבר רק בישראל. צריך לספק להם תשתית אחת שתאפשר לכולם לעבוד ביעילות ולספק ללקוחות שלנו בסופו של דבר את ההגנה הטובה ביותר. הרשת הולכת ומתרחבת. יהיה בלתי אפשרי לתחום אבטחה מסביב לכל ארגון וארגון. באסטרטגיה שלנו החלטנו להתמקד ברשת. אנחנו מאמינים שעלינו להיות קו ההגנה הראשון ולכן עלינו לשאוף לעיצוב האחיד הזה". 

במושב אחר, אורן ברט, ראש מנהל הסייבר של תעש, מה הפתרון בין IT לOT? במערכות IT יש הרבה פרוטוקולים. לעומת זאת, במערכות תפעול, יש מעט פרוטוקולים והן מיועדות לעשות פעולות ידועות מראש. הפתרון שלנו בתעש מערכות מוודא שהמערכת מקבלת רק את הפקודות שהיא אמורה לקבל. אנחנו בונים דרייבר תקשורת מותאם למערכת המסוימת. אתה רוצה לוודא שכאשר אתה לוחץ על בלם ברכב, הוא יעבוד בדרך שתוכננה על ידי המהנדס שתכנן אותו. זה אומר שהפתרון שלנו מדבר עם המהנדס, לא עם איש אבטחת מידע. הוא זה שיודע איך המערכת צריכה לעבוד. המטרה היא לגרום שהמערכת עושה מה שהיא אמורה לעשות. השאלה היא לא לאבטח אותה, אלא להבטיח שהיא תעבוד כל הזמן ורק איך שהיא תוכננה. 

המערך הממוחשב של הממשלה משרת חצי מליון אזרחים בשנה. אחד הצעדים החשובים שהממשלה עשתה להגן על האזרחים הוא הקמת החמ"ל סייבר הממשלתי. אנחנו כבר מבצעים בקרה על הקוד כבר בתחילת הפיתוח. שינינו את תפיסת ההגנה. הצלחנו גם לפשט את הפתרונות כך שיהיו פשוטים. ככל שהפתרון פשוט יותר, יותר קל להגן עליו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית