עסקת ענק בהודו

הודו רכשה באחרונה בחשאי כמויות גדולות של ציוד צבאי בישראל וברוסיה, שהועבר להודו בטיסות מיוחדות 

הודו ביצעה באחרונה בחשאי עסקות נשק גדולות בעלות חשיבות אסטרטגית בישראל וברוסיה, הכוללות כמויות גדולות של טילי נ"ט, מנועי טנקים, משגרי רקטות וסוגים מגוונים של תחמושת. מדובר ברכש בשווי של יותר משלושה מיליארד דולר. חלק מהציוד שנרכש כבר נמסר לצבא הודו וחלק מצוי בשלבי מסירה. הציוד מועבר להודו בטיסות מיוחדות מנמלי תעופה בישראל וברוסיה.

בישראל רכשה הודו באחרונה כלי טיס בלתי מאויישים 'מתוחכמים' וכמה אלפי טילים, שרובם מיועדים לספינות הצי ההודי. העיתון ההודי הפינגטון פוסט מדווח, כי ברוסיה רכשה הודו כמה אלפי טילי נ"ט מונחים, מנועים לטנקים T-90 וחלקי חילוף לטנקים.  הטנק הרוסי T-90 הוא טנק המערכה של השריון ההודי. ברוסיה רוכשת הודו גם משגרי רקטות וכמות גדולה מאוד של תחמושת.

מקורות בכירים המקורבים לממשלת הודו מסרו לעיתון, כי שני צוותים נפרדים, בניהול פקידים בכירים, באו בדחיפות לישראל ולרוסיה לקראת סוף שנת 2016 כדי לבצע במהירות עסקות רכש של ציוד מן המדף, כפי שנהוג לעשות במצבי חירום דחופים. לצוותים ניתנה הרשאה ממשלתית לקבל החלטות במקום ולרכוש במהירות כדי לעקוף בירוקרטיה. הציוד הועבר להודו בטיסות מיוחדות מישראל ומרוסיה. צוות נוסף ייצא בקרוב לרוסיה כדי לרכוש ציוד עבור חיל האוויר ההודי.

מקורות צבאיים בכירים הסבירו לעיתון כי תחושת הדחיפות והחירום נובעת מהמצב שהתפתח באחרונה בגבול הודו-פקיסטן: צבא פקיסטן ביצע באחרונה תמרונים רחבי-היקף ואילו כוחות מיוחדים של צבא הודו ביצעו פעילות צבאית בקשמיר.

משרד ההגנה ההודי סירב להגיב על הדיווח של הפינגטון פוסט. אולם בראשית החודש התבטא רמטכ"ל צבא הודו, גנרל ביפין רוואט, כי לצבא ההודי יש מחסור בציוד וחלק מציודו מיושן. "זה מצב חירום למקרה שהודו תיאלץ לנהל מלחמה הבשתי חזיתות בו-זמנית, כמו למשל נגד פקיסטן ונגד סין", אמר רמטכ"ל צבא הודו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית