טייסת "צוקיות" למכירה

למכירה בפלורידה: טייסת של 20 מטוסי 'צוקית' מתוצרת התעשיה האווירית

צילום: חברת רפטור אווישן

זקוק, או משתוקק, שיהיה לך חיל אוויר פרטי משלך? הנה הזדמנות חייך שאסור להחמיצה, והמחיר סביר בהחלט.

חברת RAPTOR AVIATION מהעיר פורט סט. לושיה, פלורידה, מעמידה  למכירה 20 מטוסי קרב, טייסת שלמה, כולל חלפים – מטוסי 'צוקית' מתוצרת התעשיה האווירית הישראלית, הגרסה הישראלית של המטוס הצרפתי 'פוגה מז'יסטר'. המחיר – 200 אלף דולר לטייסת כולה.

איש החברה אמר לכתב THE AVIATIONIST שהקונה יצטרך להשקיע עוד כ-25 אלף דולר בתיקונים ושיפוצים כדי להביא את המטוסים למצב  טיסה. (מטוסי 'צוקית' היו בעבר מטוסי אימון והדרכה בבית ספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי). 

בפרטי המכירה של חברת רפטור אוויישן נאמר שלמטוסים יש מספר גדול של שעות טיסה אולם הם מצויידים בכל מערכות האוויוניקה הדרושות. צ'וקית' הוא מטוס דו-מנועי בעל כנף ישרה וזנב בצורת V. הוא נועד לאימונים, כותב  AVIATIONIST, אולם הישראלים השתמשו בהם כמטוסי תקיפה במלחמת ששת הימים. אחרי כן טסו בצוותים ארובטיים של חילות האוויר של בלגיה ואירלנד,  וטייסים שכירי חרב הטיסו אותם בקונגו ליאופולדוויל בשנת 1961 לתקיפת שדות תעופה בערת תותחי 7.62 ופצצות תוצרת בית.

האתר מזהיר כי אמריקני שירצה לרכוש לעצמו טיייסת כזאת, יוזמן ללא ספק לשיחה  אצל נציגי רשות התעופה הפדרלית FAA, הבולשת הפדרלית FBI והמשרד לענייני אלכוהול, טבק וכלי נשק. איש החברה אמר שהם מסוגלים להעמיד לרשות קונים מטוסים מסוגים נוספים. לדעתו, מי שיקנה את טייסת ה'צוקיות' יקנה כדי למכור אחרי כן כל מטוס לחוד, וכך ירוויח כסף רב, שכן חלקים של מטוס כזה שווים כסף רב בימינו לאספנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית