ארה"ב זקוקה לצי

"ארה"ב זקוקה ל-300 מטוסי קרב-תקיפה קלים וזולים ללחימה נגד טרור ולתקיפות במזרח התיכון" 
 

מטוסי הקרב המקובלים F-16, F-15, F-18, F-22 או F-35 עולים עשרות רבות של מיליוני דולרים כל מטוס. מפקד חיל האוויר, גנרל דיוויד גולדפיין, הביע באחרונה תמיכה מלאה בבניית צי של 300 מטוסי תקיפה קלים, בעלי עלות נמוכה יחסית, והוא כבר פתח בשיחות עם חברת טקסטרון המייצרת מטוס תקיפה קל מדגם 'סקורפיון', שמחירו כ-20 מיליון דולר. גנרל גולדפיין אמר כי המעורבות האווירית של ארה"ב במזרח התיכון, בשיתוף עם בעלות בריתה, תהיה ממושכת. נוכח האתגרים הגלובליים על חיל האוויר לבנות לעצמו דרגות כוננות ומוכנות גבוהות במיוחד, ואחד המרכיבים של כוננות כזו הם מטוסי תקיפה קלים.

באותו נושא כתב במסמך מיוחד סנטור ג'ון מקיין, יו"ר ועדת השירותים המזויינים של הסנט, כי חיל האוויר ימשיך להשתמש במטוס הישן A-10 לסיוע קרקע קרוב, ובנוסף על חיל האוויר להצטייד במאות מטוסי תקיפה קלים חדישים ומתקדמים, שיעניקו תמיכה לכוחות קרקע באזורים שבהם ההגנה האווירית של האויב היא דלה ופחות מסוכנת. על חיל האוויר לרכוש 200 מטוסים כאלו עד שנת 2022, כתב סנטור מקיין.

אוויישן וויק כותב כי כבר בקיץ שעבר בחנו בחיל האוויר כמה מטוסים מסוג זה, ביניהם A-29 'סופר טוקנו' של סיירה נוודה והמטוס AT-6 של ביצ'קרפט. גנרל גולדפיין פתח בשיחות עם חברת טקסטרון על המטוס שלהם, 'סקורפיון', שמחירו כ-20 מיליון דולר.

אולי יעניין אותך גם