דיווח: צפון קוריאה עושה סימנים להתנעה מחדש של כור הפלוטוניום

By Keith Luse, Senior Professional Staff Member, U.S. Senate - http://iis-db.stanford.edu/evnts/5220/gallery/images/IMG_2009.jpg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3945145

פרסום של אתר 38north.org המבוסס על צילומי לווין של חברת איירבוס חושף כי צפון קוריאה עומדת להפעיל מחדש את הכור הגרעיני להפקת פלוטוניום. מדובר בכור בהספק של 5MWe שהפסיק את פעולתו בסוף 2015.

הצילומים נעשו בין אוקטובר 2015 ועד ינואר 2017 במתקן Yongbyon Nuclear Scientific Research Center. "ההשלכות המדויקות של פעילות לא ברורות מלבד לחזור ולאשר כי המתקן ביונגביון יישאר במרכז תכנית הגרעין של צפון קוריאה.", נכתב בפרסום.

"בעוד לא נצפתה פליטת קיטור בכור או בבניינים תומכים בכל התצלומים מאוקטובר עד ינואר, הערוץ בנהר Taeryong המוביל מבורות הקירור של הכור נוקה מקרח ונחפר החל מיום 1 בדצמבר ועד ה-29. ערוץ זה נשאר נקי נכון ליום 16 בינואר, למרות שלא נצפה אף סילוק מים.

"בנוסף, לא נצפה שלג על גגות הכור או בנייני התמיכה שלו בדימויים מ -29 בדצמבר, אך כן היה שלג על הגגות של בניינים אחרים באזור זה. זה מצביע על כך שהכור ומבני התמיכה עסוקים ולפחות מחוממים בצורה מינימאלית. כמכלול, פעילויות אלה מראות על הכנות לחזרה לפעולה של הכור."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית