צ'כיה חוששת מטרור מוסלמי, הנשיא קורא לאזרחים להצטייד בנשק אישי

עליה ניכרת במכירות כלי נשק אישי בקרב תושבי צ'כיה בעקבות קריאת נשיא המדינה לתושבי ארצו להפעיל נשק במקרה של מתקפת טרור

עליה ניכרת במכירות כלי נשק אישי בקרב תושבי צ'כיה בעקבות קריאת נשיא המדינה לתושבי ארצו להפעיל נשק במקרה של מתקפת טרור. לפני זמן מה קרא נשיא צ'כיה מילוש זמאן לתושבי המדינה להצטייד בנשק אישי כנגד "סופר שואה הצפויה מטרוריסטים מוסלמיים". 'וושינגטון פוסט' ו'אינדפנדנט' כותבים כי בצ'כיה יש 10 מיליון תושבים וכ-4,000 מוסלמים בלבד, אולם הפניקה מפחד טרור גברה, וכך גם קניות כלי נשק בבתי המסחר. עיתון בבוהמיה כתב כי "התושבים חוששים  מגל של טרור איסלמי".

במשרד הפנים הצ'כי בפראג מכינים חקיקה, שתאפשר קנייה חופשית של כלי נשק אישי "כדי להתמודד עם מתקפות טרור". בהצעת החוק נאמר כי במקרה של מתקפת טרור ואיחור הגעת המשטרה, נשק אישי בידי אזרחים עשוי להציל חיי אדם. בצ'כיה יש כיום בידי אזרחים  800 אלף כלי נשק רשומים ו-300 אלף בעלי רישיון לאחזקת נשק. קניית כלי נשק קלה בצ'כיה – מעל גיל 21 ובחינה קצרה של הכרת הכלי. החוק המאפשר לתושבי המדינה להפעיל כלי נשק במקרה של סכנה לרכושם או כאשר הם מצויים בסכנה, אם כי על היורה להוכיח שהיה בסכנה אמיתית.

בעקבות פיגועי הטרור הגדולים בצרפת ב-2015 פרסם האיחוד האירופי תקנות חדשות האוסרות מכירת רובי קלשניקוב ו-AR-15 המיועדים לשימוש צבאי בלבד. צ'כיה הביעה התנגדות נמרצת לתקנות אלו, בטענה שהן ימנעו הקמת 'מערך ביטחון פנים' יעיל במדינה. בקרוב ידון הפרלמנט הצ'כי בהצעה להטיל מגבלות על רוכש נשק ולחייב לעבור בדיקה פסיכולוגית. אולם קריאת הנשיא להפעיל נשק נגד מתקפות טרור עשתה את שלה בחנויות לממכר כלי נשק. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית