ראשוני: משרד הביטחון בחר בחברת 'סיסקו' העולמית לספק שרתים לצה"ל ומערכת הביטחון

סיסקו זכתה במכרז לאחר שהציעה מערכות שרתים מתקדמות במחיר הנמוך ביותר, המגלם חיסכון של עשרות מיליוני ש"ח למערכת הביטחון ב-5 שנים • 'בינת' תשמש כחברת האינטגרציה שתוביל את התקנות השרתים בישראל
 
ראשוני: משרד הביטחון בחר בחברת 'סיסקו' העולמית לספק שרתים לצה"ל ומערכת הביטחון

מימין: איקו חסון, הסגן הבכיר לראש מנה"ר לרכש מודיעין ותקשוב ומנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא

יש זוכה במכרז השרתים היוקרתי של מערכת הביטחון: משרד הביטחון, באמצעות משלחת הרכש בארה"ב ויחידת הסגן הבכיר לראש מנה"ר לרכש מודיעין ותקשוב, יחד עם אגף התקשוב בצה"ל, בחר בחברת 'סיסקו' העולמית לספק שרתים מתקדמים לצה"ל ולכלל זרועות הביטחון, בהיקף של מאות מיליוני ₪. סיסקו נבחרה בסיומו של הליך 'מכרז מוביל'. תקופת המכרז היא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. כלל השרתים שמערכת הביטחון תרכוש בתקופת הזיכיון יהיו של חברת סיסקו. סיסקו תספק במהלך התקופה שירותי התקנות ותמיכה טכנית, באמצעות חברת 'בינת' הישראלית, שנבחרה על ידה לחברת האינטגרציה של הפרויקט.

בחודשים האחרונים ניהלה משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, מכרז בינלאומי, שפנה לכלל חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. בסיומו של המכרז בחר משרד הביטחון בחברת סיסקו, לאחר שהצעתה הכלכלית הייתה נמוכה בהיקפים ניכרים מההצעות האחרות ומהעלויות שמשלמת מערכת הביטחון כיום.

הסגן הבכיר לראש מנה"ר לרכש מודיעין ותקשוב, אליעזר (איקו) חסון: "מכרז השרתים של מערכת הביטחון הינו מכרז טכנולוגי אסטרטגי, שבו הזוכה תספק ציוד מתקדם ליחידות הטכנולוגיות של צה"ל ולכלל זרועות הביטחון, בהיקף של מאות מיליוני ₪ . תוצאות המכרז מגלמות חיסכון של עשרות מיליוני ₪ למערכת הביטחון".

מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא: "סיסקו ישראל גאה להיות שותפה של זרועות הביטחון ושל מדינת ישראל במסע הדיגיטלי ובמהלך המחשוב ההיסטורי. הזכייה במכרז השרתים ומערכות ניהול המחשוב של משרד הביטחון מהווה נדבך נוסף בפעילות חברת סיסקו אל מול מערכת הביטחון, והיא חלק בלתי נפרד ממחויבותנו למדינת ישראל. המערכות שנבחרו מבטיחות רציפות מבצעית ועליונות טכנולוגית לאורך זמן, ובינת נבחרה כשותף לצורך מתן השירותים ללקוחות הביטחוניים. אני רוצה להודות לצוות גדול של סיסקו בישראל ובעולם, שאפשר את השותפות האסטרטגית עם ישראל".

 
אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים: "אנו גאים להיות שותפים בהקמתן של תשתיות מחשוב מתקדמות וחדשות שיהוו הבסיס להפיכת צה"ל לגוף רשתי ודיגיטלי. התשתיות החדשות יספקו למערכת הביטחון פלטפורמה מתקדמת, המילה האחרונה של תחום הדטה סנטר ברמה העולמית, שתאפשר יכולות מבצעיות גבוהות תוך חיסכון תקציבי משמעותי וחיסכון בכוח האדם הדרוש לתפעול המערכות.

"מדובר בזכייה באחד המכרזים הטכנולוגיים היוקרתיים בשוק הישראלי, ובהבעת אמון ממדרגה ראשונה של צה"ל ומערכת הביטחון בבינת, שתספק מכלול שלם של שירותים – כולל: תכנון, התקנה, הטמעה, תמיכה ותחזוקה של כול מערכי השרתים. אנו מברכים את שותפינו בסיסקו העולמית, ובסיסקו ישראל, על הזכייה המשותפת הנוכחית, המצטרפת לזכיות אסטרטגיות נוספות בשנים האחרונות במערכת הביטחון ובמגזר הממשלתי."

אולי יעניין אותך גם