הממשלה אישרה תכנית לאומית להגדלת כוח אדם מיומן להיי-טק

מאות מיליוני שקלים יושקעו בשנים הקרובות בהגדלת כמות בוגרי האוניברסיטאות במקצועות היי-טק, יוכשרו מדי שנה מאות רבות של צעירים בהכשרות ייעודיות להיי-טק והממשלה תפעל להבאת עובדים מיומנים מחו"ל

bigstockphoto.com

"ההחלטה מהווה תמריץ לענף ההיי-טק להגדיל את מספר המהנדסים והמדענים ולהגדיל משמעותית את מספר הבוגרים בחוגים הרלוונטיים באוניברסיטאות. אני מזכיר שהבעיה המרכזית שיש לנו בענף ההיי-טק היא לענות על הביקוש, ולצורך זה אנחנו צריכים כוח אדם מיומן ברמה הגבוהה ביותר", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

על מנת לשמר את היתרון היחסי הטכנולוגי של ישראל החליטה הממשלה להגדיל בצורה משמעותית את כמות העובדים המיומנים בהיי-טק במגוון אמצעים:

1.      הגדלת כמות הסטודנטים במקצועות ההיי-טק במערכת ההשכלה הגבוהה, עם דגש על האוניברסיטאות, ב-40% תוך 6 שנים.
2.     הכשרה של מאות צעירים מדי שנה ב-coding bootcamps: תכניות הכשרה אינטנסיביות וייעודיות להיי-טק, כחלק ממגמה עולמית של פריחת ענף הכשרות זה.
3.     קידום קבוצות בייצוג חסר בהיי-טק, כגון נשים, חרדים וערבים, במסגרת תכניות ייעודיות שיגדילו את שיעורם בהיי-טק.
4.     עידוד הגעת עובדים מיומנים מחו"ל להיי-טק הישראלי, הן ישראלים חוזרים וזכאי שבות באמצעות תכניות דוגמת "מסע" ופעילות של משרד העלייה והקליטה והן מומחים זרים אשר נדרשים לתעשייה.

כמו כן החליטה הממשלה להקים צוות בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, שמטרתו לבחון דרכים למנף את השירות הצבאי על מנת להגדיל את כמות בעלי הפוטנציאל לעבודה בהיי-טק. צה"ל ידוע כגוף הכשרה מאוד רלוונטי (8200, ממר"מ וכו') ונראה כי קיים בו פוטנציאל משמעותי בלתי ממומש.

החלטת הממשלה גובשה על ידי ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, בשיתוף פעולה עם ראש הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, הממונה על התעסוקה במשרד העבודה והרווחה, יו"ר הות"ת, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ועוד שותפים רבים ממשרדי הממשלה השונים.

"הכלכלה הישראלית עוברת שינוי דרמטי עם הגידול המהיר של סקטור ההיי-טק. ממדינה מוכת חובות עם כלכלה ידועת משברים, צומחת בישראל כלכלה חזקה ויציבה שמייצרת טכנולוגיות שמבוקשות בכל העולם. ההחלטה שקיבלה הממשלה היום נועדה להוסיף דלק לקטר ההיי-טק ולהסיר חסמים", אמר ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון. 

התכנית מובאת בהמשך לעבודת מטה של הממשלה שזיהתה מחסור הולך וגדל בכוח אדם מיומן להיי-טק, אל מול הביקוש ההולך וגדל של התעשייה. התוצאה של מצב זה היא עליית שכר בהיי-טק, דבר שהולך ושוחק את התחרותיות בשוק הישראלי לעומת מדינות מתחרות בעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית