בקרוב: רובה ה-X-95, תבור, מגיע לשוק הקנדי

חברת "מפעלי נשק לישראל" (IWI),יצרנית כלי נשק קלים לסוכנויות אכיפת חוק וצבאות בכל העולם, תחל בשיווק רובה "התבור" X-95 מתוצרתה בקנדה החל מהרבעון הראשון של 2017

צילום: IWI

לדברי שלומי סבג, מנכ"ל IWI, "לאחר שנים של פעילות בשוק הקנדי וההצלחה במכירות של רובה "התבור" ואקדח "יריחו", החברה שמחה להשיק את שיווקו של רובה ה-X-95.

ה-X-95, בו משתמשים צה"ל וצבאות רבים ברחבי העולם, הנו אחד מהרובים בתצורת Bullpup המתקדמים ביותר הזמינים לרכישה, המשלב קנה ארוך עם ממדים קומפקטים, למתן דיוק רב ויכולת תמרון רבה. שיווק רובה זה בקנדה יחל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017".

בהתבסס על הדגם האמריקאי, ה-X95 הקנדי יותאם לחוקים ולתקנות הקנדיות, עם קנה באורך 16.8 אינצ'ים. הרובה ייוצר ויורכב בישראל על אותו קו ייצור של הרובה האמריקאי ולכן יישא את התו "IWI US". הוא ייוצא ישירות מישראל  וכמו "התבור" יקוטלג בקנדה כלא-מוגבל.

ה-X-95 יוצע למכירה בקנדה בשני קליברים: 5.56 מ"מ ו-9 מ"מ – כאשר ערכת המרה ל-9 מ"מ תוצע גם היא לרכישה. עם הרובה ניתן יהיה לרכוש גם כוונות תואמות מתוצרת חברת "מפרולייט":

כוונת השלכה יום/לילה MEPRO M21   או כוונות נקודה אדומה MEPRO RDS  ו-RDS PRO (M5).

רובה "התבור" X-95 יוצר ופותח בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות העלית של צה"ל. כרובה הסער התקני של צה"ל ה-X-95  עומד בכל הדרישות המחמירות של נאט"ו לכלי נשק קלים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית