באירופה מאחדים את בקרת הטיסות

במערב אירופה מאחדים את פיקוח ובקרת הטיסות הצבאיים והאזרחיים. גרמניה והולנד מובילות  

באירופה מאחדים את בקרת הטיסות

צילום: AP

מגמה חדשה באירופה המערבית:  איחוד בין רשויות פיקוח ובקרת הטיסה האזרחיות והצבאיות (בדומה למדינת ישראל) ליתר יעילות, מקצוענות וחיסכון בעלויות. גרמניה הודיעה השבוע על איחוד מערכות פיקוח הטיסה הצבאיות והאזרחיות  בתחום האווירי שלה, והולנד הולכת בעקבותיה.

כהמשך להודעה זו הודיע מיד הארגון האירופי לניווט אווירי EUROCONTROL, הממונה על נתיבי הטיסה ביבשת, כי פקחי הטיסה במרכז הפיקוח והבקרה האירופית בעיר ההולנדית מאסטריך יטפלו מעתה בטיסות אזרחיות וצבאיות. מטרת האינטגרציה האזרחית-צבאית בנתיבי הטיסה היא לשפר את רמת ניהול התעבורה האווירית למשתמשים אזרחיים  וצבאיים ולחסוך בעלויות העצומות של פיקוח טיסה אזרחי וצבאי מקביל ונפרד.

שר ההגנה הגרמני גרהרד הופה אמר  ל-DEFENSE WORLD , כי האחדת פיקוח הטיסה הושלמה בימים אלו כאשר לאינטגרציה הצטרף התחום האווירי של צפון-מערב גרמניה, מעל העיר האנובר. לדבריו, האיחוד חיוני כדי לייעל את התעבורה האווירית הן של הצבא והן של חברות  התעופה האזרחיות.

הצעד הבא בהאחדת הפיקוח והבקרה האווירית  במערב אירופה הוא הצטרפות הולנד, וזה יתבצע בחודשים הקרובים.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022