ארה"ב: מלונות בבייג'ינג משמשים אכסניה ליחידות תקיפה בסייבר. סין מכחישה

הכפשה היא ההגנה הטובה ביותר? ארה"ב ממשיכה במסע הצלב בסייבר, ואחרי שהעלתה על המזבח את ה-GRU וה-FSB של רוסיה, היא פונה למטרה הבאה - המחלקה הרביעית של צבא סין. האשמות מבוססות על דו"ח של יחידת מודיעין גלוי אמריקאית שהודלף לאתר הוושינגטון טיימס

http://www.washingtontimes.com/news/2017/jan/4/inside-the-ring-plas-hacking-hotel/

הממשל האמריקאי לא עוצר ברוסיה, ומכוון את חיציו גם כלפי סין כאשר גורמים בקהילת המודיעין טענו לאתר washingtontimes, כי שני מלונות בבייג'ינג משמשים אכסניה להאקרים סיניים.

על החשיפה אחראי גוף בצבא ארה"ב שעוסק במודיעין גלוי תחת השם Army Asian Studies Detachment שממוקם ביפן, ועוסק באיסוף מודיעין על אסיה.

על פי דו"ח של גוף זה, במלונות ממוקמים חיילים של המחלקה הרביעית של צבא סין, ה-4PLA, שעוסקת גם בלוחמה אלקטרונית ומכ"ם. "מטרת המחלקה לנהל לוחמה אלקטרונית ולוחמת מידע, כולל תקיפות סייבר", נכתב בפרסום. ארה"ב האשימה את סין בפריצה ל-OPM לפני כשנתיים.

לפי הדו"ח היחידה ממוקמת במלון Seasons Hotel וב-Jintang Hotel. השיוך של פעילות היחידה למלון נובע מחיפושים ברשת שערכה היחידה שהובילו לחשיפה כי היחידה למעשה היא הבעלים של המלונות. לפי הדיווח, המלונות מופיעים באתרי חיפוש מלונות, אבל אם תנסו לעשות הזמנה, כנראה שתיתקלו בהודעת שגיאה מסוגים שונים.

"לדברי אנליסטים מסוימים ה-4PLA מסוגלים לשבש תקשורת יריב, ניווט ולוויני מכ"ם מפתח סינתטי (SAR)", נכתב בשימוע שנערך בועדת U.S.-CHINA ECONOMIC AND SECURITY REVIEW COMMISSION.

אחרי הפרסום בארה"ב, התעצבנו בצבא הסיני והוציאו הכחשה גורפת לטענות. "הצבא הסיני מעולם לא תמך בכל פעילות פריצה, והממשלה הסינית מאז ומתמיד מתנגדת בתוקף ופועלת נגד פעילות פלילית רלוונטית בהתאם להוראות הדין, לרבות התקפות רשת," אמר משרד ההגנה של סין. "האשמה מופרכת לחלוטין והן מעשה רע של הכתמת סין," ההצהרה הוסיפה, וקראה לוושינגטון להפסיק לפרסם "האשמות מופרכות נגד סין."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית