סעודיה רוצה לבנות תעשיית כטב"מ

לפי מקורות ברשת סעודיה עושה שימוש במל"טים תוצרת סין וטורקיה. אולם, במסגרת תוכנית 'סעודיה 2020' הממלכה רוצה עצמאות בפיתוח וייצור אמל"ח

סעודיה רוצה לבנות תעשיית כטב"מ

צילום מסך

סעודיה ממשיכה במאמצים לעצמאות בתחום האמל"ח, ואחד התחומים בהם הממלכה רוצה לרכוש יכולות פיתוח וייצור הוא תחום הכטב"מ, כך לפי פרסום באתר tacticalreport.  

לפי הדיווח, Mohammad Bin Salman Bin Abdulaziz מוביל את המהלך והוא רוצה להקצות תקציב לנושא במסגרת תכנית 'סעודיה 2020'. במסגרת מאמצים אלו היו פרסומים בשנת 2015 על שת"פ סעודי - צרפתי.

נזכיר כי סעודיה עושה שימוש נרחב בכטב"מ במסגרת הלחימה בתימן, כך לפי פרסומים שונים ברשת. על פי חלק מהפרסומים סעודיה משתמשת , בין היתר, גם במל"טים תוקפים תוצרת סין (ככל הנראה מסוג CH-4) וטורקיים. כמו גם, סעודיה רוצה לרכוש את גרסת הייצוא של הפרדטור - Predator XP. בינתיים, ללא הצלחה.

אחת החברות הביטחוניות המובילות בסעודיה היא Taqnia Defense and Security Technologies. לאחרונה אף חתמה החברה על שת"פ לפיתוח מטוסי תובלה / משימה עם אוקראינה. החברה חתמה גם על שת"פ להקמת תשתית ייצור אמל"ח עם Aselsan הטורקית. לפי הפרסום, מדובר בייצור מכ"מים, אלקטרו-אופטיקה ולוחמה אלקטרונית.

המאמץ ההנדסי, כולל זה של הרכש, מתבצע תחת ה-General Organisation for Military Industries שמדווח ישירות לשר הביטחון. סעודיה מפעילה גם מערך מחקרי רחב. בין היתר נכללים בו ארגונים כמו מכון מחקר טכנולוגי בשם psatri, אוניברסיטת King Abdullah University of Science and Technology. סעודיה הקימה גם מספר פארקים טכנולוגים כמו Dhahran Techno Valley ו- Riyadh Techno Valley.

בין היתר, המערך המחקרי עושה שיתופי פעולה בסעודיה עם חברות זרות כמו בואינג ולוקהיד מרטין וגם עם מוסדות מחקר אמריקאים כמו MIT ו-Stanford.

בתחום המל"טים, אוניברסיטת KACST פיתחה בשנת 2013 מל"טים בשם Saker 2, 3 ו-4.

 

אולי יעניין אותך גם