ISI הישראלית איתרה טילי איסקנדר בסוריה

צילומי לווין של EROS-B שמים סוף לשמועות - רוסיה הציבה טילי איסקנדר בבסיס חיל הסורי בלטקיה. מדובר בטילים טקטיים המסוגלים לשאת גם רש"ק גרעיני

imagesatintl.com

לפי פרסום החברה באתר imagesatintl, הלווין EROS-B מתוצרת תעשייה אווירית (המצלמה של אלביט מערכות) תיעד בשבוע שעבר טילי איסקנדר מסוג SS-26 בבסיס חיל האוויר הסורי בלטקיה.

צילומי הלווין מוכיחים דיווחים קודמים ברשת אודות הצבת טילים אלו בסוריה. הטילים מיוצרים על ידי רוסיה, וככל הנראה נמצאים תחת הפיקוד הרוסי. זו הפעם הראשונה שטילי אסקנדר מתגלים בסוריה, ומומחים מסיקים מצילומי הלוויין שסוללות הטילים מסותרות היטב מתחת לרשתות הסוואה, ומצלמות הלוויין גילו את כלי הרכב הגדולים המיוחדים הנושאים את סוללות הטילים.

לצד המשאיות עם הטילים, צילומי הלווין גם חושפים מרכיבים נוספים במערך האיסקנדר שמכוסים ברשתות הסוואה. 

לפי האנליסטים של ISI, מערכות האיסקנדר מוצבות לרוב במתארים שאינם חשופים ללווינים בבסיס זה. אולם, ככל הנראה תנאי מזג האוויר אילצו את המפעילים שלהם להוציא את הכלים לאזור אחר בבסיס.

מבסיס המיימין שבלטקיה מכסה טווח טילי אסקנדר את כל שיטחה של סוריה. לכל טיל אסקנדר יש ראש  קרבי של 450 עד 700 ק"ג ויש כמה סוגי רש"קים, כולל רש"ק עם חימוש חודר לעומק, רש"ק חומר נפץ דלק-אוויר ורש"ק שמתפוצץ ומפזר מספר רב של פצצונות קטנות. הרוסים פיתחו גם רש"ק גרעיני לטילים אלו.

הטווח של טילי אסקנדר הוא 400-500 ק"מ, הוא מופעל על ידי כמה מערכות הנחייה כמו הנחיה אינרציאלית או מערכות הנחיה אחרות, שכולן נחשבות מדוייקות מאוד, דיוק של ארבעה עד שבעה מטרים.

DEFENSE UPDATE כותב כי מוסקבה מדגישה פעמים רבות שטילי אסקנדר מוצבים בעיקר ככלי הרתעה פוליטי, כך למשל במקרה של הטילים המוצבים במובלעת קלינינגרד שלחוף הים הבלטי. 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית