מדינת ניו יורק רוצה לאסוף נתוני מיקום של מכוניות בשירותי הסעה מכל סוג

מדינת ניו יורק רוצה לאסוף נתוני מיקום של מכוניות בשירותי הסעה מכל סוג

bigstockphoto.com

"ועדת מוניות ולימוזינות" של מדינת ניו יורק רוצה להתחיל לאסוף נתונים על כל סוג של כלי רכב המשתמש להסעת נוסעים בתשלום [for-hire vehicle]. כך לפי פרסום רשמית של הועדה.

הזרז לחקיקה המוצעת הוא הרצון של המדינה להוריד את מספר תאונות הדרכים באמצעות בקרה על שעות הפעילות של הנהגים. הפרסום מציין כי קיימים חוקים המגבילים את שעות העבודה המותרות של נהגים, אבל חלקם לא תמיד מיישם את החקיקה. אחת הדרכים לאכוף את שעות העבודה היא לעקוב אחרי מסלול הנסיעה.

חישוב המרחק בין נקודת העלאת הנוסעים להורדה שלהם יכולה לתת למדינה את פרק הזמן שלקחה הנסיעה. אם עושים סכימה של כל הנסיעות בפרק זמן מוגדר, אפשר לדעת כמה שעות עבד הנהג ללא הפסקה.

"כדי לאכוף את החוק המוצע, כל חודש ועדת TLC תסקור את רשום הנסיעות שהגיש נהג מונית צהובה או ירוקה, כמו גם נהגים של שירותי FHV אחרים, כדי לחשב את מספר השעות שאותו נהג נסע ביום או שבוע.", נכתב בפרסום.

הועדה דורשת מכל נהג מונית או FHV אחר לדווח באופן קבוע את מועד העלאת או הורדת הנוסעים כולל מיקום האירוע. כמו כן, הועדה דורשת דיווח קבוע על משך הזמן של כל נסיעה והאם הנסיעה הייתה משותפת (לשירותים כמו אובר או לינקס).

הנתונים גם יעזרו במובנים אחרים, כמו תלונות של לקוחות או תלונות של הציבור לגבי נהיגה לא בטוחה של הנהג ומידע על תאונות.

"הצעה זו היא מקרה קלאסי של כוונות טובות שהשתבשו או מאמץ חשאי לעקוב אחר מיליוני נהגי שירותי הסעה ובאותה עת לדרוס בגסות את פרטיות של הנוסעים.", כותב אתר freedom-to-tinker.

"דפוסי הנסיעה יכולים לשמש לזהות אנשים ספציפיים ולהיכן הם נוסעים. בשנת 2014, למשל, הגרדיאן דיווח כי TLC פרסמה נתוני נסיעה אנונימיים במונית שהיה ניתן בקלות לעשות להם הנדסה הפוכה לזיהוי הנהגים."

אולי יעניין אותך גם